اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی بر ضرورت ایجاد شرکت هواپیمایی بومی در استان با توجه به ظرفیت های مرزی بودن تاکید کرد.

سیدمحسن حمزه لو با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر استان، به ویژه مرزی بودن آن اظهار کرد: در حوزه هوایی سه فرودگاه فعال در شهرستان‌های ارومیه، خوی و منطقه آزاد ماکو را داریم. در این راستا برای استفاده حداکثری از میزان ظرفیت فرودگاه‌های استان، راه اندازی شرکت هواپیمایی بومی که بیس استان باشد، ضروری است.

وی افزود: استفاده از ظرفیت‌های حوزه هوایی در بخش مسافربری از جمله توریسم و جهانگردی در داخل و خارج از کشور بسیار حائز اهمیت است، که در داخل کشور باید پروازهای متعدد به مقاصد سیاحتی و مذهبی افزایش پیدا کند و همچنین از ظرفیت‌های فرودگاهی برای سفر به شهرهایی اعم از اربیل، سلیمانیه، تفلیس، باکو و سایر شهرها در کشورهای همجوار باید استفاده کرد.‌

حمزه‌لو در ادامه با تاکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت فرودگاه‌های فعال در استان تصریح کرد: استفاده از ظرفیت حوزه هوایی در بخش باری، باتوجه به دارا بودن محصولات استراتژیک و صادراتی در استان امری مهم است، که از این ظرفیت‌های فرودگاهی باید بهره برداری کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌غربی اظهارکرد: وجود سرمایه گذاری برای راه اندازی شرکت هواپیمایی بومی در استان، اولین اولویت بشمار می‌رود که در راستای جذب سرمایه گذار با چندین شرکت وارد مذاکره شده‌ایم، که به موجب آن، سرمایه گذار اقداماتی از قبیل خرید هواپیما و ایجاد زیرساخت‌های لازم در فرودگاه ارومیه انجام می‌دهد.

حمزه‌لو با اشاره به اهمیت سرعت در پیشبرد برنامه‌های اداره کل راه و شهرسازی در راستای توسعه استان گفت: تلاش می‌کنیم در پروسه‌ی ۳ الی ۶ ماه، شرکت هواپیمایی بیس استان راه اندازی شود، که این مسئله قطعاً نقش بسزایی در گسترش پروازهای داخلی و خارجی خواهد داشت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اعلام کرد: اگر چه بر اساس توافق اولیه مقرر شده است تمام سرمایه گذاری از جانب بخش خصوصی انجام پذیرد، اما در جلسه‌ی استاندار محترم با وزیر میراث فرهنگی و گردشگری تخصیص تسهیلات پیگیری شده است که میزان تسهیلات تخصیص یافته در صورت قطعی شدن اعلام خواهد شد.

وی به اهمیت سرمایه گذاری در استان آذربایجان‌غربی تاکید کرد و گفت: از تمام سرمایه گذاران در داخل و خارج از کشور استقبال و دعوت می‌کنیم با توجه به پتانسیل‌های بالای استان این اداره کل حمایت کامل را از سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام می‌دهد. همچنین از رسانه‌ها انتظار داریم بیش از گذشته در معرفی ظرفیت‌های استانی در راستای توسعه و ارتقا آذربایجان‌غربی اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست