اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی از تشکیل ۱۱۶ فقره پرونده برای قطع ۲۲۴ اصله درخت در استان خبر داد و گفت: بیش از یک هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی در استان تخریب شده است.

سید نبی قائمی در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه مجموع اراضی ملی و طبیعی استان ۲میلیون و ۷۰۰هکتار است گفت: برای ۹۸ درصد از عرصه های منابع طبیعی استان  سند مالکیت اخذ شده است.

قائمی با اشاره به شناسایی ،۱۱۰ هزار خانوار بهره بردار عرصه های طبیعی در استان گفت: تعداد دام متکی به مرتع در استان ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار راس است که یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس مازاد بر مراتع استان است.

او همچنین از تشکیل ۵۳۸ فقره پرونده چرای غیر مجاز در خارج از فصل چرا در استان خبر داد و گفت: این تعداد شامل ۸۴ هزار واحد دامی استان است.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی بیان کرد: مجموع اعتبارات ملی و استانی برای اجرای طرح های آبخیزداری استان در سال جاری ۱۷۰میلیارد تومان در قالب ۳۰طرح و به مساحت ۵۱هزار هکتار است

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان همچنین تاکید کرد: در راستای مبارزه با آفت جوانه خوار بلوط، امسال در یک هزار و ۵۵۸ هکتار از جنگل های پیرانشهر و سردشت عملیات محلول پاشی انجام شده است.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی در پایان یاد آور شد: در هفته منابع طبیعی در ارومیه ۱۰هزار اصله نهال توزیع می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست