اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی گفت: در راستای توسعه گردشگری و جذب مسافر همکاری با آژانس‌های مسافرتی و گردشگری ترکیه افزایش می‌یابد.

مرتضی صفری در دیدار با عبدالله تونچدمیر، رییس هیئت مدیره آژانس مسافرتی و گردشگری آیانیس تور ترکیه اظهار کرد: ایران مهد تاریخ و فرهنگ بوده و هر گردشگر که به کشور سفر می‌کند یک سفیر و مبلغ برای ایران است و آنها با سفر به این کشور متوجه می‌شوند که گفته‌های غربی‌ها و اسکبار جهانی در قالب پروژه ایران‌هراسی صحت ندارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: ایران و ترکیه اشتراکات زیادی از نظر فرهنگی و دینی دارند و همین اشتراکات فرصت خوبی برای توسعه همکاری‌ها و تعاملات است.

او ادامه داد: آذربایجان غربی دروازه ورود به اروپا بوده و مسافران ورودی از ترکیه به این استان می‌توانند از جاذبه‌های تاریخی بی‌نظیر آن از جمله تخت سلیمان تکاب، قره‌کلیسا چالدران، کلیسای حضرت مریم ارومیه و … بازدید کنند و از طبیعت بی‌نظیر این استان استفاده کنند.

صفری تصریح کرد: در موزه باستان‌شناسی ارومیه اشیای متعلق به ۹ هزار سال قبل وجود دارد که نشان‌دهنده تاریخ غنی آذربایجان غربی است.

رئیس هیئت مدیره آژانس مسافرتی و گردشگری آیانیس تور ترکیه هم در این دیدار اظهار کرد: تورهای زیادی را در سالیان گذشته به ایران آورده و به‌خوبی با فرهنگ غنی مردم ایران و تاریخ این کشور آشنایی دارم.

عبدالله تونچدمیر اضافه کرد: برای جذب گردشگر در آذربایجان غربی نیاز است که هتل‌ها برای تورهای گردشگری دسته‌جمعی تخفیف ویژه در نظر گرفته و نحوه ارائه خدمات به آنها نیز باید به‌روز باشد چرا که این اقدامات در افزایش مدت زمان ماندگاری گردشگران موثر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست