اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : فرماندار شهرستان ارومیه در مراسم معارفه اعضای جدید شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: فرمانداری با مصوبات و اقدام شورای شهر همراهی و حمایت خواهد کرد تا به نحو احسن در خدمت مردم باشیم.

غلامحسین عماری در خصوص معارفه اعضا جدید شورا افزود: برای پنج نفر که به عنوان جانشین امروز جایگزین افراد قبلی می شوند، آرزوی توفیق و موفقیت داریم تا ان شاء الله بتوانند به وظایفی که در قبال مردم دارند عمل کنند.

فرماندار ارومیه گفت: قرائت های مختلفی در فضای مجازی و حقیقی از تعلیق اعضا شورای شهر وجود داشت و تحلیل های مختلفی منتشر شد اما وظیفه ما عمل به مر قانون بود.

عماری تصریح کرد: ما نه تحت تاثیر فشار و اجبار بودیم و  نه بر اساس تفسیر خود عمل کردیم و اعتقاد داشتیم که در جایگاه بالاتری از فرمانداری این تصمیم گیری ها باید اعمال می شد و تأملی که انجام گرفت به خاطر دوری از تفاسیر شخصی در اجرای قانون بود.

وی ادامه داد: شهر ارومیه به عنوان مرکز استان آذربایجان غربی ظرفیت های بی نظیر و بی بدیلی دارد و ما به عنوان خادمین مردم وظیفه سنگینی داریم و اولین اتفاقی که باید اتفاق بیافتد اعتمادسازی است چون به اعتماد مردم خدشه وارد شده است.

عماری یادآور شد: همه مسئولان محترم در این راستا وظیفه دارند.

وی عنوان کرد: در مدیریت شهری کارها عقب افتاده و مشکلات رسوب شده و در حوزه شهر ارومیه مشکلات عدیده ای وجود دارد که به جز تلاش و همت جمعی حل نخواهد شد.

عماری خطاب به اعضا شورای شهر اظهار کرد: در زمان انتخابات همانطور که به مردم مناطق حاشیه شهر وعده هایی داده شده است، انتظار داریم به این مناطق رسیدگی شود چرا که باید مشکلات موجود را مدیریت کنیم.

وی با اشاره به مشکلات حوزه حمل و نقل عمومی تصریح کرد: حوزه حمل و نقل عمومی نیازمند یک تدبیر اساسی است و باید چاره ای جدی اندیشیده شود، همچنین مدیریت شهری باید با مصوبات خودشان در رابطه با مشکلات محیط زیستی ورود کنند.

عماری گفت: نیروی انسانی متراکم از سوی شهرداری به عنوان یک مشکل مطرح است و باید در این راستا کارسازی شده و کار مضاعفی انجام گیرد.

وی با بیان اینکه همان قانون گذاری که شورا را به عنوان رکنی از ارکان تصمیم گیری در نظر گرفته است،همان قانونگذار نیز دستگاه نظارتی برای شوراها در نظر گرفته و فرمانداری به عنوان ناظر و هماهنگ کننده به وظیفه قانونی و ذاتی خود در خصوص شوراها عمل خواهد کرد.

عماری افزود: اعلام آمادگی می کنیم نظارت خود را به نفع منافع مردم انجام دهیم و شوراها نیز باید براین اساس حرکت کنند.

وی یادآور شد: توزیع عادلانه و یکسان منابع را باید در مصوبات شورا ببینیم، همچنین رعایت سلسله مراتب قانونی یکی از ابزارهای حکمرانی است و شورای شهر در ارتباطات خود نسبت به فرمانداری باید این سلسله مراتب را رعایت کند.

عماری تصریح کرد: ارتباط دوسویه بین فرمانداری و شورای شهر باید برقرار شود و از ظرفیت سایر دستگاهای نظارتی واجرایی استان باید بهره مند شد.

وی با بیان اینکه سلایق مختلف در صحن شورا موجب ارتقا مصوبات می شود و خط قرمز ما دوری از اختلافات و تنش ها است، تأکید کرد: دوری از کارهای انتخاباتی باید مدنظر قرار گیرد چرا که پاشنه آشیل عملکرد شورا، تبلیغات برای انتخابات بعدی است و مردم نیز رصد می کنند و خوشایند آنها نیز نیست.

عماری با توجه به مشکلات و مسائلی که در گذشته اتفاق افتاد، اظهار کرد: بخش عمده ای از مشکلات ناشی از عدم آموزش صحیح بود و اگر ما می توانستیم آموزش های صحیح را انجام دهیم، برخی اتفاقات روی نمی داد و در این راستا خواستار توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص وظایف و مسئولیت خطیر شوراها هستیم.

فرماندار شهرستان ارومیه خاطرنشان کرد: آرزوی موفقیت برای پنج نفر از اعضا علی البدل شورای شهر که به عنوان جانشین وارد شورا شده اند، داشته و امیدواریم به وظایف خود در قبال شهروندان فهیم ارومیه عمل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست