اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  مدیر کل امور عشایر آذربایجان غربی از برپایی سیاه چادرهای عشایری برای استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی درایام نوروز ۱۴۰۱ در ۵ شهر استان خبر داد.

علی ناجی گفت : از تاریخ ۲۵ اسفند ١۴٠٠ تا ١۵ فروردین ماه سال جاری  در ۵ نقطه از شهرستانهای عشایر نشین استان از جمله شهرستانهای سلماس ، نقده ، خوی، اشنویه و ماکو با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی نسبت به برپایی سیاه چادر و تجهیز آنها اقدام شده است.

ناجی با اشاره به هدف برپایی سیاه چادرها اظهار کرد: استفاده حداکثری از این ایام جهت معرفی جاذبه های ارزشمند و بکر عشایر استان و کمک به افزایش درآمد این قشر زحمتکش با استفاده از رونق صنعت گردشگری وعرضه محصولات تولیدی دامی و صنایع دستی از آن جمله است.

او ادامه داد: مسافران نوروزی ضمن استراحت و رفع خستگی در این چادرها، با فرهنگ و آداب و رسوم نوروزی و توانمندی های تولیدی عشایر آشنا می شوند و در این چادرها محصولات تولیدی عشایر نیز به مسافران عرضه می شود.

مدیر کل امورعشایر آذربایجان غربی گفت: چادرهای عشایری در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها برپا می شود تا مسافران نوروزی پیش از رسیدن به مقصد، در این چادرها استراحت کنند که موجب رفع خستگی و کاهش تصادفات جاده ای نیز می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست