اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز /  مجتبی احسانی راد :  «ایران کشوری دارای ذخائر عظیم نفت و گاز است پس نمی بایست تولیدکننده نیازمندیهای خود باشد، نفت و گازش را صادر کند، پول آنرا به ارز خارجی بگیرد و با نرخ پائینی که ما در اتاقهای فکرمان تعیین می کنیم تبدیل به ریال کند و همه نیازهای خود را  از خارج و عمدتا  کشورهای ما ( غرب ) وارد کند  و بازارش را پر کند از کالاهای لوکس و با کیفیت، و خوش باشد.»

این همه نسخه ای بود که غرب ( به سرکردگی آمریکا ) در قبل از انقلاب برای ما طراحی و رقم زده بود. همه چیز پرو پیمان با ارزی که نرخش بسیار پائین تعیین می شد وارد می شد و برخی هم خوش بودند که همه کالاها و مواد مورد نیازشان را می توانند با قیمتی ارزان از بازار خریداری نمایند.

– انقلاب شد ، قرار شد که دست اجانب را کوتاه کنیم و خود برای آینده کشورمان تصمیم بگیریم ، دستهای پشت پرده ای را که برای کشور تصمیم می گرفتند قطع و اتاقهای فکرشان را تعطیل کنیم ، تا خواستیم به نرخ ارز دست بزنیم و واردات را گران و تولید داخلی را بصرفه کنیم جنگ را بما تحمیل کردند تا نتوانیم در آن واحد در دوجبهه بجنگیم ، این شد که دولت های پس از انقلاب  نیز سیاست فروش ارز ارزان را کما فی السابق ادامه دادند به امید اینکه در جبهه داخلی مردم از رفاه نسبی برخوردار باشند.

– جنگ را با همه صعوبتش به برکت خون های پاک شهیدان بردیم و پوزه تمامی مستکبرین جهانی را که دست در دست هم عزم در هم شکستن انقلاب نوپای ما را داشتند بخاک مالیدیم و حماسه دفاع مقدس را سرفرازانه رقم زدیم.

– بعد گذار از این آزمون سخت استکبار جهانی که از در هم شکستن انقلاب ، از طریق جنگ مأیوس شده بود تصمیمی دیگر گرفت و آن اعمال تحریمهای ظالمانه به بهانه های مختلف از جمله انرژی هسته ای بود، دشمنان انقلاب با اعمال تحریمهای بی سابقه که تاکنون در هیچ کجای دنیا سابقه نداشت و هم زمان اعمال جنگ همه جانبه روانی ، توقع داشتند که به نتایجی دست یابند که از طریق اعمال جنگ فیزیکی نتوانسته بودند به آن دست یابند، لکن درخت انقلاب ریشه دارتر از آن بود که با این بادها سقوط کند.

–  ترامپ دیوانه روی کار آمد تا حلقه محاصره را تنگ تر و تنگ تر کند ، بیشترین فشار را هم روی جلوگیری از صادرات نفت که تأمین کننده عمده نیازهای ارزی کشور بود گذاشت، تصور هم این بود که با اینکار تیر خلاص را به انقلابی که چندین دهه تحت فشار جنگ و تحریم و عملیات سخت روانی بوده خواهد زد و به قهرمان درهم شکستن انقلاب اسلامی ایران تبدیل خواهد شد.

– کشور بدلیل عدم صادرات نفت و مضایق گفته شده مواجه با کمبود ارز خارجی شد و فنر قیمت ارزهای خارجی که برای دهها سال با توجیه پائین نگهداشتن قیمتها فشرده شده بود به یکباره باز شد و آنچه خداوند رحمان برای این انقلاب مظلوم طراحی کرده بود علیرغم تصور و میل دشمنان اتفاق افتاد و روند واردات دهها رقم از کالاهائی که بدلیل ارزانی نرخ ارز پرو پیمان به کشور وارد می شد کند و بعضا از لیست واردات حذف گردیدند، صادرات بدلیل همین افزایش قیمت ارز توجیه پیدا کرد و کشور بتدریج موتور صادراتش روشن شد .

تولید داخلی برای اولین بار بعد از دهها سال دارای توجیه شد و تولید کنندگان داخلی بازاری وسیع و روشن را برای اولین بار در مقابل خود دیدند ، چرا که رقابت حالا با تولیدات وارداتی گران قیمت خارجی کار مشکلی نبود. تولیدکنندگان داخلی هم اکنون هزاران قلم از محصولاتی را که تا دیروز از خارج وارد می شد در داخل تولید و بعضا صادر می کنند.

و همه اینها از مواهب گران شدن ارزهای خارجی بود که دشمن بدست خود انقلاب را در معرض آن قرار داد.

– واینک باید گفت که برای اولین بار در تاریخ کشور ( چه قبل و چه بعد از انقلاب ) کالاهای مصرفی دارند قیمتهای واقعی خود را پیدا می کنند و این جراحی بزرگ بتدریج آثار و برکات خودش را در اقتصاد کلان کشور بروز خواهد داد هرچند تب و درد ناشی از آن تا واقعی شدن قیمت ها و برقرار شدن سیاست های جبرانی با ما خواهد بود.

به اعتقاد نگارنده کشور از یک پیچ تاریخی دارد عبور می کند و نقائص بزرگی که در اقتصاد کلان کشور وجود داشت با حذف ارزهای سوبسیدی و واقعی شدن قیمت ها مرتفع و درخت انقلاب ریشه دارتر و استوارتر و سالم تر خواهد شد .

سخن پایانی اینکه ضروری است در این مقطع تاریخی اقدامات زیر در دستور کار نظام قرار گیرد:

۱-  تحت هیچ شرائطی حتی اگر ذخائر ارزیمان به بهترین شرائط هم برگردد، حال که نرخ ارزهای خارجی را شناور کرده ایم به سیاست ارزان فروشی گذشته برنگردیم و اجازه دهیم تولید داخلی و صادرات که دارند جان می گیرند کشور را تا استقلال کامل از درآمدهای نفتی پیش ببرند.

۲- روند شناسائی علمی طبقات فرودست جامعه را تسریع  و هر قلم از کالاهای اساسی را که ارز آنرا شناور می کنیم ،همزمان وحتی چند ماه زودتر  «سیاست جبرانی»  آنرا برای این طبقات مستقر و اعمال نمائیم.

۳- وزارت جهاد کشاورزی برای تسریع در روند خودکفائی وکاهش وابستگی کشور و تغییر الگوی کشت اقلامی که هم اکنون با صرف هزینه میلیاردها دلار  از خارج وارد می کنیم قیمت کف خرید تضمینی این اقلام را با نرخ ارز آزاد محاسبه و به کشاورزان پرداخت نماید.

۴- این موضوع یعنی شناور کردن قیمت ارزهای خارجی آنچنان نقش تعیین کننده ای در اعتلای کشور داشته و خواهد داشت که دشمنان نظام در مقابل آن بیکار نخواهند نشست. همدلی و همراهی و یک صدائی همه مسئولین و بالاخص رسانه ها در ایفای این رسالت تاریخی امری است که می بایست به آن توجّهی مضاعف و بایسته کرد.

۵- به مردم بگوئیم که قیمت کالاها  به چه دلیل تا بحال ارزان بوده اند و چه برکاتی بر جراحی بزرگی که در دست اقدام است مترتب است، مطمئن باشید در صورتیکه مردم از نتایج مثبت و برکات این اقدامات بخوبی مطلع شوند مثل همیشه در کنار مسئولین و انقلاب خود خواهند ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست