اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  فرمانده مرزبانی فراجا گفت: نیروهای مسلح ما به ویژه مرزبانی با قدرت در مرزهای کشور ایستاده و ثابت کرده‌اند که اجازه هیچگونه اقدامی را علیه امنیت کشور نمی‌دهند.

سردار احمدعلی گودرزی عصر یکشنبه در آئین تودیع و معارفه فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی که با حضور اعضای شورای تامین ، فرماندهان نظامی و انتظامی و مرزبانان برگزار شد ، با اشاره به اینکه دشمن با همه توان در تلاش برای دور کردن جوانان از صراط مستقیم نظام و انقلاب است، اظهار کرد: اجازه این کار را به آنها نخواهیم داد.

وی افزود: در کنار این تلاش، دشمنان به دنبال هر بهانه‌ای برای تجهیز ضدانقلاب تلاش می‌کنند که نمونه آن، تجهیز آن سوی مرز به اسلحه توسط هواپیماهای آمریکایی در زمان اغتشاشات سال گذشته بود.

سردار گودرزی اضافه کرد: یکی از محموله‌هایی که در این خصوص کشف شد، سه هزار و ۸۰۰ قبضه سلاح توسط مرزبانی آذربایجان غربی بود.

فرمانده مرزبانی فراجا رمز پیروزی ایران اسلامی را مردم عزیز، متدین و ولایتمدار، رهبر فرزانه و فرمانده مقتدر کل قوا و ایدئولوژی اسلام ناب محمدی عنوان کرد و گفت: ایران اسلامی با این سه عامل، دشمنان خود را در عرصه‌های مختلف زمین گیر کرده است.

سردار گودرزی، امنیت ایران اسلامی را در دنیای امروز مثال زدنی دانست و اظهار کرد: نیروهای مسلح کشورمان با لطف و عنایت الهی پشتیبانی مردم ولایتمدار، تهدید را از کشور دور کرده‌اند.

وی یادآور شد: امروز امنیت در این استان و کشور موج می‌زند و امنیت آذربایجان غربی که با تلاش نیروهای مسلح به دست آمده، زمینه ساز امنیت کشور است.

سردار گودرزی تاکید کرد: در حال حاضر با فعالیت‌های گسترده‌ای که در این استان انجام می‌گیرد، زمینه ارتقای شاخص‌های سرمایه گذاری فراهم و امور اقتصادی در مرز نیز تسهیل شده است.

آذربایجان غربی ؛ استان امن سرمایه گذاری

محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی هم در این مراسم امنیت استان را مثال زدنی توصیف کرد و از رشد صادرات از مرز تمرچین پیرانشهر و بازگشایی برخی از مرزهای استان برای توسعه مبادلات خارجی گفت.

استاندار آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی در حال حاضر از استان‌های برتر در امنیت سرمایه گذاری به شمار می‌رود.

محمدصادق معتمدیان با قدردانی از همه تلاش‌های صورت گرفته توسط نیروهای مسلح استان برای ارتقای شاخص‌های امنیتی مرزها افزود: مرزهای امن، مهمترین رکن توسعه تجارت با همسایگان است و روز به روز بر رونق آنها افزوده می‌شود.

معتمدیان با اشاره به تلاش‌های بی وقفه و ایثار نیروهای مسلح برای جلوگیری از ناامنی در منطقه و مرزهای آذربایجان غربی اضافه کرد: به مدد این تلاش‌ها، امروز شاهد امنیت پایدار در این مناطق و مرزها هستیم و با اقتدار نیروهای مسلح ما، تروریست‌ها و ضد انقلاب در خارج از مرزها رصد شده و با آنان برخورد می‌شود.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: آذربایجان غربی در حال حاضر از استان‌های برتر در امنیت سرمایه گذاری به شمار می‌رود و این امر با فداکاری نیروهای مسلح بدست آمده است.

معتمدیان با بیان اینکه مرزبانان ما در سخت‌ترین شرایط از مرزهای کشور صیانت می‌کنند، گفت: علاوه بر وظایف مرزبانی که به صورت کامل اجرایی می‌شود این نیروهای خدوم همیشه در شرایط سخت مشغول امدادرسانی و خدمت رسانی به مردم مرزنشین نیز هستند.

وی اظهار کرد: با توجه به اقداماتی که صورت گرفته، در حال حاضر فقط از مرز تمرچین که مرز آذربایجان غربی با اقلیم کردستان عراق است، صادرات سالانه ما به بیش از یک میلیارد دلار رسیده که از صادرات ایران به ۲۷ کشور اروپایی بیشتر است.

معتمدیان بر توسعه خدمات مرزی در حوزه تجارت و تردد مسافر تاکید کرد و یادآور شد: دنبال بازگشایی مرز از مناطق دیگر از جمله شهرستان‌های سلماس و چالدران هستیم که این امر نیز به علت وجود امنیت در منطقه ممکن شده است.

در این آئین سردار محمد احمدی به عنوان فرمانده جدید مرزبانی آذربایجان غربی منصوب و معارفه شد؛ پیش از این مسئولیت مرزبانی استان بر عهده سردار حسین‌خانی بود که به معاونت امنیتی، انتظامی استانداری آذربایجان غربی منصوب شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست