اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: متاسفانه هیچ قانونی بر رفتار مدیران در شهرداری ارومیه حاکم نیست، آنان خود تصمیم میگ یرند چگونه با مردم رفتار کنند و اگر قصوری رخ دهد پس از چندین سال با ورود نیروهای نظارتی جهت برخورد با تخلفات شهر بهم می ریزد.

گلشن نوروزی در صحن علنی شورای شهر اظهار کرد: یکی از اندیشمندان سیاسی معتقد بود هر کشوری یک دولت ظاهری دارد و یک دولت پنهان که دولت پنهان تلاش برای سرنگونی دولت ظاهری دارد و اگر ما به عنوان شورا در راستای عمل به تعهداتی که قانون در اختیار ما نسبت به نظام اسلامی قرار داده، حرکت نکنیم ناخودآگاه به نیروی دولت پنهان تبدیل می شویم و عملکردمان منجر به نارضایتی عمومی خواهد شد.

او افزود: اکثریت امور مردم با شهرداری بوده و شهرداری ویترین خدمات حاکمیت بر مردم است لذا شهرداری باید الگوی سازمان‌ها باشد.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: متاسفانه هیچ قانونی بر رفتار مدیران در شهرداری ارومیه حاکم نیست، آنان خود تصمیم میگیرند چگونه با مردم رفتار کنند و اگر قصوری رخ دهد پس از چندین سال با ورود نیروهای نظارتی جهت برخورد با تخلفات شهر بهم می ریزد چرا باید به گونه ای رفتار کنیم به ما بگویند وظایفتان چیست؟

نبود ملاقات عمومی در شهرداری ارومیه

نوروزی با بیان اینکه رفتار سلیقه‌ای، نارضایتی عمومی را منجر می‌شود، تصریح کرد: ما مدتی است در شهرداری ملاقات عمومی را شاهد نیستیم و اگر هم باشد به صورت بسیار محدود وجود دارد.

او تأکید کرد: مردم حق دارند با تمامی مسئولان استانی و شهرستانی و شهری مستقیم ارتباط داشته باشند و هیچ مسئولی حق ندارد از ملاقات با مردم امتناع کند، این رویه از زمان پیامبر اکرم آغاز شده است و ایشان با آن عظمت مدت‌ها به درد دل و مشکلات مردم گوش می‌کردند اما ما در شهرداری ملاقات عمومی با مردم نداریم و این موضوع به هر دلیلی قابل توجیه نیست.‌

نقش شورای شهر واسطه گری و کارچاقکنی نیست

نوروزی ادامه داد: اگر در شهرداری به مشکلات شهروندان رسیدگی و حل شوند، دیگر نیازی به مراجعه آنها به شورای شهر جهت سفارش افراد نیست، ما آمده ایم به امور کلان تر بپردازیم نه اینکه واسطه ای برای افراد شده و نقش کار چاق کن را ایفا کنیم.

او تصریح کرد: مدیران باید به وظایف خود آگاه باشند و بدانند کوتاهی در انجام مسئولیتهایشان موجب بازخواست خواهد شد چرا تداوم این شرایط به نارضایتی عمومی منجر می شود، امروز شاهدیم برخی معترضان حتی خود نمی دانند برای چه ناراضی هستند و بخشی از این موضوع به عملکرد ادارات و سازمانها باز می گردد.

نوروزی افزود: وظیفه مدیر و مسئول پاسخگویی به شهروندان است، چرا شورا باید برای هر کاری به مدیر زنگ بزند؟ مدیران شهرداری باید به وظایف خود عمل کنند. تکریم ارباب رجوع امروز به صفر رسیده است، نگهبان‌ها با دستور مدیران بعضا مردم را از اتاقهایشان بیرون می‌کنند.

نوروزی با بیان اینکه تداوم این شرایط و ضعف در شهرداری منجر به ضعف در شورای شهر خواهد شد، گفت: حمایت های بی قید و شرط از افراد به هیچ وجه صحیح نبوده و باید در خدمت شهروندان بوده و از رفتارهای سلیقه ای پرهیز کنیم.

او تأکید کرد: وقتی قانون حاکم نبوده و سلیقه‌ای رفتار می‌شود، پرسنل خروجی مناسبی نخواهد داشت و بجای خدمتگذاری عملکرد مناسب، تعهد و تخصص، چاپلوسی جانشین خواهد شد.‌

ناامیدی نوجوانان والیبالیست ارومیه در پی جذب بازیکنان غیربومی در تیم شهرداری

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه ادامه داد: بازیکن غیربومی برای تیم والیبال نوجوانان شهرداری آورده شده است، شهرداری باید در این راستا به شورا گزارش دهد چرا که این کار موجب ناامیدی نوجوانان ورزشکار شهر می شود.

نوروزی افزود: برای استخر شهرداری نیروی حجمی جذب شده است، مگر قرار نبود هیچ نیروی جدیدی بکارگیری نشود پس چرا بدون اطلاع شورا، شش نفر نیرو جذب شده است؟

او تاکید کرد: اگر امروز رفتار مدیران و رفتارهای سازمانی خود را اصلاح نکنیم، مدیریت شهری خروجی مناسبی نخواهد داشت و وارد دور تسلسل خواهیم شد، اگر مدیری رفتار مناسبی با ارباب رجوع ندارد باید با وی برخورد کرد.‌

نوروزی اظهار کرد: شورا باید در تصمیمات خود متحد باشد، نباید تصمیمی گرفته شود که من به عنوان عضو شورا خبر نداشته باشم، من هم منتخب مردم هستم، کسی از دیگری شورایی‌تر نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست