اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در جلسه با نمایندگان نهاد ولی فقیه در ادرات که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه برگزار می شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفت تیر اظهار داشت: موجب خرسندی است که گردهمایی با حضور دستگاه قضایی انجام می‌شود و حضور دستگاه قضایی می تواند بسیار دلگرم کننده و امید بخش و یک فرصت و ظرفیت خوب برای دستگاه قضایی استان باشد.

ناصر عتباتی به تقویت ارتباط و تعاملات با نهادهای نمایندگی ولی فقیه در مجموعه های اجرایی و دولتی و آموزشی تاکید کرد و گفت: برخی آسیب های اجتماعی برای مردم ناگوار و ناخوشایند است و ظرفیت روحانیت می تواند این آسیب های اجتماعی را کاهش دهد.

او  با اشاره به هسته های جهادی بخشایش و هیات های صلحی بهترین فضای حضور روحانیون را این هسته ها و هیات ها دانست چرا که روحانیون بین مردم از جایگاه ویژه و خاصی برخوردار هستند و می توان بسیاری از دعاوی را به صلح و سازش خاتمه دهند.

وی اذعان کرد : در بحث الگوی زندگی اسلامی به راحتی می توان از ظرفیت روحانیت در تبلیغ این الگو استفاده کرد در بحث های خانوادگی اکنون الگوهای زندگی اسلامی می تواند بسیار اثر بخش و نتیجه گرا باشد و زندگی های سست را به زندگی مستحکم و پایدار بدل نماید.

عتباتی در ادامه به مفاسد اداری که باور سوز هست و به باورهای مردم آسیب می زند اشاره کرد و گفت: نهاد نمایندگی ولی فقیه می تواند در یک جایگاه ارزشمند حرکت صحیح و حسن اجرای صحیح قوانین را به مدیران تبیین کند و صرف حضور هم می تواند بسیار بازدارنده و پیشگیرنده باشد.

وی  افزود: مدیری که مسئولیتی را در سایه نظام مقدس و ارواح طیبه شهداء به دست آورده باید مقید باشد و در انجام وظایف محوله به درستی و شایستگی عمل کند.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: برای مدیران، دولت و مردم هزینه کرده‌اند و از آنها انتظار تلاش و کار سازنده است و کوتاهی و قصور اصلأ نزد مردم پذیرفته نیست و نمایندگان ولی فقیه در نهادها و ادارات می توانند با ارشاد و مشاوره این مدیران را صیانت کنند و در انجام درست وظایف آنها به ایشان کمک کنند.

رئیس شورای قضایی استان در ادامه به تاثیرات بسیار ارزشمند روحانیون در پرونده‌های قضایی و نقش آنها در سازش اشاره و گفت: آثار و برکات زیادی از حضور روحانیون در شوراهای حل اختلاف اتفاق افتاده و بیش از چندین فقره پرونده قتل در روزهای اخیر با دخالت روحانیون، شوراهای حل اختلاف و هسته های جهادی بخشایش منجر به صلح و سازش و برقراری آرامش در بین قبایل و طوایف شده که این از برکت نفس گرم و معنوی روحانیون عزیز می باشد.

حجت‌الاسلام دکتر سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه نیز در این جلسه گفت: این جلسات مرتب تشکیل می شود و اصل مسئله این است که هر کسی در حیطه وظایف خود ارائه نظر کند تا یک همگرایی و هم افزایی ایجاد شود.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی نقش بزرگی در مطالبات مردم دارد و مردم از طریق نهاد نمایندگی ولی فقیه درخواست‌ها و تقاضاهای خود را به دستگاه قضایی انتقال می دهند و به نوعی نقش مطالبه گری دارند، امید است این جلسه که به بهانه هفته قوه قضائیه تشکیل شده است باب فتحی باشد برای برقراری ارتباط بیشترین دستگاه قضایی و نهادهای نمایندگی ولایت فقیه و این ارتباط گسترش یابد.

در ادامه‌ جلسه هر یک از نمایندگان ولی فقیه در نهادها به بیان مشکلات و دغدغه های خود پرداختند و دکتر عتباتی ضمن استماع سخنان آنها در  هر مورد قول مساعدت و همکاری در رفع این دغدغه ها را ارائه نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست