اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : نمایندگان مهاباد و ارومیه در مجلس شورای اسلامی در خصوص بروز اتفاقات چند روز گذشته در مدارس سراسر کشور و مسمومیت مشکوک دانش آموزان به رییس جمهور و وزرای کشور تذکر داده و خواستار در اختیار قرار دادن نتایج تحقیقات برای مردم شدند.

پس از مسمومیت های سریالی و مشکوک دانش آموزان دختر در چندین مدرسه و در استان های مختلف کشور، جلال محمودزاده نماینده مهاباد در صحن علنی مجلس به رئیس جمهور و وزرای بهداشت و آموزش و پرورش تذکر داد.

محمودزاده در تذکر شدید اللحن خود خطاب به آقایان رئیسی، وحیدی، عین الهی و نوری گفت: ضرورت دارد سریعا دلایل بروز اتفاقات ناگوار چند روز گذشته در مدارس و مسمومیت مشکوک دانش آموزان که باعث اعتراض و تبعات منفی در داخل و خارج از کشور شده شفافسازی شود و ضمن جلوگیری از ادامه آن با عوامل این جنایت برخورد قاطع گردد.

در همین خصوص وحید جلال زاده نماینده ارومیه و رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خواستار در دسترس قرار دادن نتایج تحقیقات پیرامون مسمومیت دانش آموزان برای عموم مردم شد.

وحید جلال زاده در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در خصوص حوادث مسمومیت دانش آموزان، گفت: ملت عزیز ایران اسلامی، فرزندان شما در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی حوادث مرتبط با مسمومیت دختران دانش آموز را با قید فوریت در دستورکار خود قرار دادند.

نماینده ارومیه در مجلس ادامه داد: رئیس مجلس شورای اسلامی از همان روزهای اول به ما در کمیسیون امنیت ماموریت دادند تا موضوع را پیگیری کنیم، برگزاری جلسات با همه مسئولان بهداشتی، آموزشی، اطلاعاتی و امنیتی و اصرار بر پیگیری سریع و شناسایی عوامل این اقدام غیرانسانی همچنان در دستورکار این کمیسیون قرار دارد و هرگونه نتایج از جمله مداخله احتمالی بیگانگان و بدخواهان ملت و یا عوامل نفوذی دشمنان قطعا در اسرع وقت در اختیار افکار عمومی قرار خواهد گرفت.

او ادامه داد: بهره گیری همه جانبه از امکانات کشور برای شناسایی و کشف ابعاد مختلف این رخداد در دستورکار کمیسیون و مجلس قرار دارد. همکاران این موضوع را مطمئن باشند. از همه مسئولان و همکاران عزیز و آحاد ملت می خواهیم ضمن مراقبت از خلق شایعات، کمک کنند تا دشمنان ملت که از هر حادثه ای برای ایجاد تشنج و تشویش افکار عمومی بهره می گیرند در این مورد نیز ان شاءالله ناکام بمانند و نتوانند به پیچیده شدن این موضوع دست یابند.

آیا مسمومیت های سریالی دانش آموزان به آذربایجان غربی رسیده است؟

 یکی از منابع خبری در آذربایجان غربی از مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان مدرسه ای در ارومیه خبر داد اما تا این لحظه نهادهای ذی ربط این خبر را تایید نکرده اند.

به گزارش کردپرس، خبرگزاری تسنیم در آذربایجان غربی از مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان مدرسه شاهد نورالزهرا(ع) ارومیه صبح امروز به‌دلایل نامعلوم خبر داد.

گفته می شود؛ تاکنون ۳۰ دانش‌آموز‌ دچار علائم مسمومیت بوده و  توسط اتوبوس آمبولانس به بیمارستان آیت‌الله طالقانی ارومیه منتقل شده‌اند.

آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی تا کنون این خبر را تایید نکرده اند.

معاونت درمانی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با تاخیری چند ساعته مسمومیت ۲۸ دانش آموز به دلایلی نامعلوم در ارومیه را تایید کرد.

ناصر مسعودی در این باره به ایسنا گفت: در یکی از مدارس ارومیه تعداد ۲۸  نفر از دانش آموزان و ۳ نفر از کادر مدرسه با علایم سر درد و سرگیجه به وسیله یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

او افزود: از این تعداد افراد دچار مسمومیت، ۲۰ نفر در بیمارستان طالقانی، ۹ نفر بیمارستان مطهری و ۲ نفر به بیمارستان امام رضا در ارومیه منتقل شدند.

معاونت درمانی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی تصریح کرد: در حال حاضر حال عمومی ۳۱ نفر خوب و تحت نظر هستند. 
مسعودی در مورد منشأ مسمومیت دانش آموزان نیز گفت: در این باره اطلاعاتی در دسترس نیست و نیاز به بررسی بیشتر از طریق مراجع ذیصلاح است

آموزش و پرورش آذربایجان غربی در این باره هنوز توضیحی ارائه نداده است. مسمومیت های سریالی دانش آموزان دختر تا کنون چندین استان ایران را در بر گرفته و منشا این حادثه از سوی مسئولان مشخص نشده است.

پیشتر؛ نمایندگان مهاباد و ارومیه در مجلس شورای اسلامی در خصوص بروز اتفاقات چند روز گذشته در مدارس سراسر کشور و مسمومیت مشکوک دانش آموزان به رییس جمهور و وزرای کشور تذکر داده و خواستار در اختیار قرار دادن نتایج تحقیقات برای مردم شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست