اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آولی مرز : دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: مشارکت مردمی در امر مبارزه به مواد مخدر در سطح جامعه افزایش یابد.

سردار اسکندر مومنی عصر چهارشنبه همایش یاری‌گران زندگی در ارومیه اظهارداشت: میزان شیوع مواد مخدر در ایران ۵.۴ درصد است که باید برای مقابله با افزایش این میزان، اتحاد و مشارکت مردمی در امر مبارزه به مواد مخدر در سطح جامعه افزایش یابد.

وی با بیان اینکه نرخ شیوع مواد مخدر در بین دانش‌آموزان  ۲.۱ درصد و در بین دانشجویان نیز ۴.۷ درصد است افزود: این آمار در آذربایجان‌غربی ۲.۵ درصد در کل جامعه، زیر یک درصد در بین دانش‌آموزان و ۲.۱ درصد در بین دانشجویان است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با بیان اینکه گرایش به مواد مخدر در آذربایجان‌غربی پنج درصد افزایش یافته است عنوان کرد: ۵۵ درصد طلاق‌های ثبت شده در کشور به اعتیاد وابسته است و همچنین ۷۰ درصد زندانیان کشور با مواد مخدر مرتبط هستند.

سردار مومنی ادامه داد: تولید مواد مخدر از ۲۰۰ تن در سال ۲۰۰۱ میلادی به ۹ هزار تن در سال ۲۰۱۷ میلادی رسیده و به تبع افزایش تولید مواد مخدر، مصرف آن نیز افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: مبارزه با مواد مخدر به تنهایی کافی نیست و باید مردمی شدن و اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر را در سطح جامعه رواج دهیم و در این راستا طرح یاری‌گران زندگی اجرا می‌شود.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: مبارزه همه جانبه و مردمی کردن مبارزه با مواد مخدر از اهداف طرح یاری‌گران زندگی است زیرا در تمامی بخش‌ها تمام جامعه باید مشارکت کنند.

آذربایجان غربی رتبه ۲۲ کشوری را در بخش نرخ شیوع مواد مخدر در جامعه و رتبه ۲۴ کشور  را در امر نرخ شیوع مواد مخدر در بین دانش‌آموزان را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست