اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ۴۰ درصد از آموزش های فنی و حرفه ای استان در روستاها انجام می گیرد.

محسن مددی  با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، مرکز فنی و حرفه ای مهاباد به عنوان مرکز کارورزی فعال بود، افزود: این مرکز تنها مرکز مهارت آموزی قبل از انقلاب در استان آذربایجان غربی بود.

وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، به منظور مشارکت بخش خصوصی در ارائه آموزش مهارتی، علاوه بر تشکیل آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای، ۲۲ مرکز آموزش دولتی در آذربایجان غربی مستقر شده است.

مددی رفع محرومیت از شهرها را یکی دیگر از برنامه های این اداره کل عنوان کرد و افزود: طی تفاهم نامه ای با بنیاد علوی، مقرر شده برای بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر از مردم چالدران آموزشهای مهارتی ارائه دهیم تا این افراد با کمک بنیاد علوی و با دریافت تسهیلات بتوانند اشتغال مناسبی را در این شهرستان ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه ظرفیت آموزشی برای دیپلماسی مهارت را در استان داریم، اذعان داشت: با توجه به موفقیت این اداره کل در ارائه آموزش برای ۱۵ نفر از مربیان کشور عراق، تفاهم نامه ای با دانشگاه ابن سینای کشور گرجستان منعقد کرده ایم تا شاهد توسعه آموزش مهارتی در سایر کشورها نیز باشیم.

آموزش مهارتی ۲ میلیون نفر از مرزنشینان و روستاییان آذربایجان غربی

مددی، با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در روستاها آموزش مهارتی ارائه نمی شد، اعلام کرد: هم اکنون ۴۰ درصد آموزشهایی که ارائه می شود، در روستاها برگزار می شوند.

وی در ادامه از افزایش سهم آموزش روستاییان و مرزنشینان خبر داد و اعلام کرد: یک میلون و ۷۰۰ نفر تا ۲ میلیون نفر از مرزنشینان و روستاییان را به سمت و سوی آموزش مهارت سوق داده ایم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی با اشاره به تعداد مراکز آموزشی فنی و حرفه ای آزاد، اعلام کرد: در کنار مراکز دولتی، ۳۶۶ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای با نظارت و اخذ آزمون از طریق آموزش و فنی و حرفه ای، کار آموزش را عهده دار هستند.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه همزمان با دهه فجر در تمام شهرهای استان، اعلام کرد: نمایشگاه توانمندی های مهارت آموزان در تمام مراکز دولتی استان برپا می شود که در این نمایشگاه ها علاوه بر اینکه شاهد بازدید از تولیدات مهارت آموزان خواهیم بود، بلکه به منظور حمایت هر چه بیشتر از تولید کنندگان، نسبت به فروش این تولیدات نیز اقدام خواهد شد.

مدیرکل فنی و حرفه ای آذربایجان غربی با بیان اینکه بخش برادران مرکز آموزش فنی و حرفه ای پیرانشهر طی چندین سال رکود، دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد، اعلام کرد: فاز اول این پروژه سال گذشته به بهره برداری رسیده بود.

مددی با بیان اینکه شش کارگاه فنی و ۳ کارگاه تئوری این مرکز تکمیل و تجهیز شده است، اعلام کرد: این مرکز می تواند به عنوان یکی از مراکز مهم در جذب کارورز از کشور عراق مطرح شود تا بتوانیم ارتباط  بیشتری با کشور عراق در زمینه ارائه مهارت آموزی اقدام کنیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی اعلام کرد: مرکز کسب و کار و کارآفرینی ارومیه به عنوان اولین مرکز آموزش های نرم آقایون و خانم ها نیز دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

مددی با بیان اینکه این مرکز رابط بین فنی و حرفه ای استان و اتاق اصناف، صنعت معدن و کشاورزی اتاق بازرگانی است، گفت: این مرکز به عنوان  مرکز کسب مهارت برای اصناف خواهد بود و مرکز تکمیلی سایر مراکز خواهد بود که امیدواریم این مرکز را در آینده نزدیک به مرکز بین المللی ارتقا دهیم.

مرکز فنی و حرفه ای پلدشت ۲۱ بهمن امسال افتتاح می شود

وی احداث و بهره برداری از مرکز گردشگری و بوم گردی در مسیر تکاب به تخت سلیمان را از دیگر پروژه های قابل افتتاح این اداره در دهه فجر امسال اعلام کرد و افزود: این مرکز در احمدآباد تکاب ایجاد شده و با توجه به گردشگرپذیر بودن این شهرستان، این مرکز در دو واحد ایجاد شده است که پس از بهره برداری، به منظور استفاده بهینه از این مرکز، به بخش خصوصی واگذار می شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی ادامه داد: شهرستان پلدشت تنها شهر فاقد مرکز آموزشی بود که ساختمان استیجاری برای این شهرستان تامین و ساختمان نیز تجهیز شده و ۲۱ بهمن ماه امسال به بهره برداری می  رسد.

مددی افتتاح مرکز آموزش و اشتغال روستایی زنان سرپرست خانوار را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: این مرکز برای اولین بار در یکی از روستاهای استان ایجاد شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی با بیان اینکه دو مرکز آموزش و اشتغال زنان سرپرست خانوار در استان فعالیت داشت، اعلام کرد: این دو مرکز در شهر فعالیت داشتند و سومین مرکز آموزش و اشتغال زنان سرپرست خانوار، در روستا راه اندازی شد.

وی به انعقاد تفاهم نامه بین اداره کل فنی و حرفه ای آذربایجان غربی و شرکت گاز استان اشاره کرد و افزود: در قالب این تفاهم نامه، کارگاهی را برای آموزش پیمانکاران، لوله گذاران و واگذار کنندگان انشعاب، ایجاد و مهارت های آموزشی را قبل از ورود به این حرفه، ارائه می دهیم.

مددی میزان اعتبار هزینه شده برای این کارگاه را مورد اشاره قرار داد و گفت: برای تجهیز این کارگاه که به صورت منطقه ای ارائه آموزش می کند، ۳ میلیارد تومان هزینه شده و دهه فجر مورد بهره برداری قرار می گیرد.

ظرفیت دوره های آموزشی به بیش از ۵ میلیون نفر در ساعت رسید

وی از صدور مجوز به دانشکده فنی ارومیه جهت ارائه آموزش مهارتی خبر داد و گفت: این دانشگاه در قالب مرکز شایستگی دانشجویان فعالیت خواهد کرد و در این دانشگاه، دوره های مهارتی با نظارت فنی و حرفه ای استان برای دانشجویان برگزار می شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی در ادامه به برگزاری دوره های مهارتی و نقش این دوره ها در ایجاد اشتغال پایدار اشاره کرد و افزود: امسال با استفاده از ظرفیت دستگاه های اجرایی، توانسته ایم در اجرای دوره های آموزشی ظرفیت آموزشی را از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ساعت به ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر ساعت برسانیم.

مددی با بیان اینکه در این ارتباط، اعتبار سنجی مراکز دولتی انجام شده و آذربایجان غربی به عنوان استان برتر در این زمینه معرفی شده است، خاطرنشان کرد: ۱۶ مرکز استان در این ارزیابی شرکت داده شدند که تمام این مراکز موفق به کسب رتبه خوب شدند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی در ادامه به اشاره به عملکرد این اداره کل در سال جاری، اعلام کرد: امسال آموزشگاه های آزاد موفق شده اند، ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر آموزش را در ۱۵۰ حرفه آموزشی طی کنند.

مددی یادآور شد: ۹ ماهه امسال در بخش دولتی ۳ ملیون و ۵۰۰ هزار نفر، در بنگاه های اقتصادی ۲ هزار و ۲۹۰ نفر، در پادگان ها ۲ هزار و ۵۲ سرباز آموزشهای مهارتی را فرا گرفته اند.

وی با بیان اینکه در این مدت در دانشگاه های استان ۸۸ دوره آموزشی برای ۱۵۴۹ دانشجو برگزار شده است، ادامه داد: در زندانها و بازداشتگاه های استان نیز ۹ ماه امسال ۱۲۶ دوره برای ۲۳۱۸نفر برگزار شده است.

مددی به برگزاری آزمون از این افراد اشاره کرد و افزود: در مجموع از ۴۰ هزار و ۷۷۲ نفر شرکت کننده در آموزش، ۲۴ هزار و ۸۲۲ نفر موفق به اخذ نمره قبولی شده اند و در مجموع اگر غائبین را در آمار لحاظ نکنیم ۷۹ درصد شرکت کنندگان در آزمون های مربوطه، موفق به کسی نمره قبولی شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست