اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : «یک فرد عادی با حقوق محدود، زمانی قادر بود ماشین بخرد ولی حالا به دلیل سوءمدیریت ما و تورم‌های ایجادشده، قیمت خودرو افزایش یافته است. اما طرح مالیات بر عایدی سرمایه می‌گوید از آن افزایش قیمت خودرو مالیات گرفته شود؛ در حالی‌ که از نظر علمی کار اشتباهی است و باعث تشدید نارضایتی اجتماعی می‌شود.»

روزنامه شرق در گفت‌وگو با مسعود پزشکیان، نماینده چند دوره مجلس، نظر او درباره طرح مالیات بر عایدی سرمایه را جویا شده است. گزیده این گفت‌وگو در ادامه می‌آید:

– ما باید یک بسته کامل درباره مالیات و درآمد درست کنیم. اینکه هر بار یک مشکل و موضوع را حل کنیم، کار اشتباهی است.

– به نظر من اگر راست می‌گوییم و می‌خواهیم مشکلات داخلی را حل کنیم و با رانت، قاچاق و فرار مالیاتی مخالفیم، باید FATF داخلی را پیاده‌سازی کنیم. در شرایط اجرا و پیاده‌سازی FATF داخلی، پولی گم نمی‌شود.

– در حال حاضر به جای اینکه طرف مثلا از دستگاه کارتخوان استفاده کند، برای اینکه مالیات ندهد، پول نقد یا سکه یا دلار دریافت می‌کند یا حتی پول را به حساب شخص دیگری انتقال می‌دهد. حتی در نانوایی‌ها هم دستگاه کارتخوان به نام شخص دیگری است. در حالی‌ که اگر FATF داخلی در کشور پیاده‌سازی و اجرا شود و بسته کامل سیستم داده‌ها را ایجاد کنیم، هر کسی در حدود خودش باید مالیاتش را بپردازد و هر کسی در حد خودش یارانه بگیرد. در این صورت، مشخص است دولت به چه کسانی باید کمک کند و به چه کسانی نباید کمک کند و یارانه بپردازد.

– یک فرد عادی با حقوق محدود، زمانی قادر بود ماشین بخرد ولی حالا به دلیل سوءمدیریت ما و تورم‌های ایجادشده، قیمت خودرو افزایش یافته است. اما طرح مالیات بر عایدی سرمایه می‌گوید از آن افزایش قیمت خودرو مالیات گرفته شود؛ در حالی‌ که از نظر علمی کار اشتباهی است و باعث تشدید نارضایتی اجتماعی می‌شود. در چنین اوضاعی که مردم معترض هستند، ناراضی‌کردن آنها کار اشتباه و خطرناکی است و در این شرایط باید عاقلانه‌تر عمل کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست