اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت: ۹۹.۴ درصد جمعیت استان تحت پوشش ارتباطات تلفن همراه است.

قاسم جلیلی نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات این اداره کل برگزارشد، افزود: ۹۹.۴ درصد جمعیت استان تحت پوشش ارتباطات تلفن همراه هستند که میانگین کشوری در این حوزه ۹۶.۵ درصد است.

وی با بیان اینکه توسعه ارتباطی در مناطق روستایی و محروم در اولویت وزارت ارتباطات قرار دارد، که در این راستا طبق برنامه مقرر شده ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار از اینترنت پر سرعت برخوردار شوند، افزود: در حال حاضر این برنامه در آذربایجان غربی محقق شده و ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار از اینترنت پر سرعت برخوردارند که در نظر داریم تا پایان برنامه ششم توسعه ۱۰۰ درصد روستاهای مذکور از اینترنت پر سرعت برخوردار شوند.

جلیلی نژاد با اشاره به ارائه ۳ خدمت اصلی تلفن ثابت، همراه و اینترنت تصریح کرد:  ۷۱ درصد روستاهای استان از هر ۳خدمت اصلی برخوردارند و تمامی روستاهای بالای ۵ خانوار حداقل یک ارتباط را دارد.

وی با بیان اینکه ضریب نفوذ اینترنت تلفن همراه استان ۱۲۷ درصد است، گفت: ضریب نفوذ دیتای تلفن همراه استان نیز ۷۴ درصد است.

مدیر کل با بیان اینکه برای کاهش شکاف دیجیتالی شهر و روستا ۵۶ دستگاه  ATM در دفاتر پیشخوان روستایی استان نصب شده است، اظهار کرد: در فاز دوم اجرای این طرح، ۴۶ دستگاه ATM دیگر نیز در روستاها نصب می شود.

وی در خصوص اینترنت ثابت با اشاره به اینکه طی سال گذشته ۱۴۰۹ روستا در استان تحت پوشش این خدمت قرار گرفتند، افزود: در فاز دوم نیز پوشش ۱۱۴۲ روستا در نظر گرفته شده که از این تعداد پوشش ۲۶۷ روستا انجام شده است و ۹۰ درصد تامین زیرساخت و کارهای زیر بنایی از ۸۷۵ روستای باقی مانده از فاز دوم نیز انجام شده است.

جلیلی نژاد با بیان اینکه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک اینترنت سیار در استان وجود دارد، گفت: یک میلیون و ۱۲۶ هزار مشترک از خدمات اینترنت ۳G و ۴G اپراتور همراه اول، ۹۹۶ هزار مشترک از اپراتور ایرانسل و ۷۸‌هزار مشترک از اپراتور رایتل استفاره می کنند.

مدیرکل با اشاره به ارتقا استان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از ابتدای دولت تدبیر و امید گفت: تعداد روستاهای دارای اینترنت پر سرعت در ابتدای دولت تدبیر و امید با گذشت ۶ سال از ۱۷۵ روستا به ۲۰۶۳ روستا رسیده است.

جلیلی نژاد ادامه داد: تاکنون ارتقا بیش از ۱۰۰ سایت از ۲G به ۳G و ۴G در استان انجام شده که بستر ارائه اینترنت پرسرعت فراهم شده است.

وی بااشاره به دفاتر پیشخوان فعال استان اظهار کرد: ۲۴۵ دفتر پیشخوان دولت شهری و ۵۰۰ دفتر Ic‌t روستایی در استان فعال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست