اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون آموزشی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به تسهیل صدور مجوز آموزشگاه‌های مهارتی در کشور، گفت: در این حوزه در گذشته رانت های زیادی را شاهد بودیم ولی در حال حاضر مجوز آموزشگاه در سه روز صادر می‌شود.

محمدرضا شاه پسند در جلسه شورای مهارت آذربایجان غربی افزود: ۲ رویکرد اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، ایجاد و ترمیم مهارت است بر همین اساس کسانی که نیازمند مهارت هستند، در مراکز این سازمان جذب شده و آموزش می‌بینند تا قابلیت‌های حرفه‌ای برای ورود با بازار کار را کسب کنند.

وی اضافه کرد: گروهی نیز شاغل هستند که برای پایداری اشتغال به حوزه‌ آموزش ورود پیدا می‌کنند تا مهارت‌های خود را با توجه به توسعه‌ فناوری‌ها، ترمیم کنند و در این راستا تعداد زیادی به مخاطبان این سازمان افزوده و تفاهم‌نامه‌های مختلفی برای این منظور با دستگاه‌ها منعقد شده است.

معاون آموزشی سازمان فنی و حرفه ای کشور ادامه داد: مهارت آموزی به کادر وظیفه نیروهای مسلح، معتادان بهبود یافته و افراد دارای معلولیت‌های ویژه، آزادشدگان از زندان، دانش‌آموزان و دانشجویان از جمله گروه‌های مخاطب این سازمان است.

شاه‌پسند اظهار کرد: این سازمان متولی آموزش های غیررسمی در کشور است و دانشگاه‌هایی که به این حوزه ورود می‌کنند، استانداردهای تدوین شده را رعایت کنند تا زمینه اشتغال آینده فارغ التحصیلان فراهم شود و حدود ۶۰ درصد کارآموزان مهارتی در کشور در آزمون‌های پایانی پذیرفته می‌شوند که نشان دهنده اثرگذاری این دوره‌ها است.

در ادامه سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی گفت: تربیت نیروی کار ماهر و متخصص، در پیشرفت اقتصاد و توسعه کشور و استان تاثیر مستقیم دارد.

جواد کرمی در ادامه با اعلام اینکه آموزش و مهارت آموزی باید متناسب با نیاز استان باشد، تاکید کرد: تربیت نیروی کار ماهر و متخصص، در پیشرفت اقتصاد و توسعه کشور و استان تاثیر مستقیم دارد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی همچنین با تاکید بر اینکه جلسات باید خروجی هدفمند داشته و مصوبات عملیاتی شود، افزود: از ظرفیت آموزشی نیروهای نظامی و انتظامی در طول دو سال خدمت وظیفه در سازمان ها و حتی بعد از آن استفاده شود.

در این جلسه ضمن قدردانی از محمدسلیم عباسی، صلاح خان احمدزاده به عنوان سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی معرفی شد.

 دکتر خان احمدزاده رئیس پیشین دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد و یکی از نیروهای خوشنام و تاثیرگذار اجتماعی و سیاسی شهرستان ارومیه می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست