اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیر کل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان آذربایجان‌غربی در گفتگوی اختصاصی با آوای مرز با اشاره به نامگذاری ١۵ مهرماه روز عشایر و روستا گفت : صندوق موظف به ایجاد زیرساخت ها، جلوگیری از مهاجرت و تامین آتیه جامعه هدف در حد تکلیف است و در همین راستا تعداد بیمه شدگان سال ١۴٠١به تعداد ۶ برابر ۶ سال گذشته است.

سیروس محمودیان با تاکید بر اینکه افزایش مستمری به افزایش درآمدی و سالیانه می باشد، افزود : سال گذشته بطور متوسط ۴٠ درصد و امسال٢٠ درصد اعمال شده است.

وی ادامه داد : سال گذشته با جذب بیش از ۴٠ هزار نفر بیمه شده جدید حائز رتبه اول کشوری شده است و در حال حاضر بیش از ۵۴٨ هزار نفرجامعه هدف استانی حدود ١٩٣ هزار نفر تحت پوشش صندوق هستند.

او تصریح کرد : عمده تفاوت آمار عضویت در صندوق فاصله فاحش مردان با زنان است و آمار بانوان پایین می باشد که با توجه به شرایط اجتماعی درخواست مشارکت و عضویت بیشتر بانوان را داریم.

محمودیان خاطرنشان کرد : در حال حاضر با ٢۶/٧ درصد ضریب پوشش بیمه در جایگاه دهم کشوری قرار داریم.

وی با بیان اینکه در سطوح درآمدی را بالا در نظر بگیرند ، درخواست کرد ؛ تا با افزایش سطح در زمان بازنشستگی از حداکثر حقوق دریافتی بهره مند شوند.

مدیر کل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان گفت : میانگین سن عضویت ۴٢ است و با توجه به اینکه از ١٨ سالگی می توان عضو شد از سایر سنین و جوانان نیز برای بهره مندی خودشان ازمزایای آن درخواست عضویت داریم.

او اذعان کرد : در حال‌ حاضر ٧ هزار مستمری بگیر داریم که ٣۵٠٠ نفر خانواده متوفی و بقیه هم بازنشستگان هستند.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان آذربایجان غربی چالش اصلی را عدم بیمه پردازی اعلام کرد و گفت : در ۶ ماهه اول امسال ١٨ هزار بیمه شده جدید داریم که شهرهای ارومیه، خوی و میاندوآب رتبه های اول تا سوم را دارا هستند.

وی بیان کرد : متاسفانه در حال حاضر از آمار فوق کمتر از ٢ درصد عشایر و حدود ١٠٠ هزار روستائیان عضو صندوق هستند که برای بهره مندی خود شهروندان و عموم علاقمندان نیازمند همراهی متولیان امر و خود مردم برای استفاده از مزایای صندوق هستیم.

محمودیان خواستار مشارکت و عضویت قالیبافان، پیله وران،مرزنشینان و فعالان صنایع دستی شد و تاکید کرد : در حال حاضر ٨٠نفر کارگزار برای ترویج فرهنگسازی و مشارکت عموم مردم در سطح روستاها حضور دارند.

محمودیان با بیان ارتقای ساختار مجموعه به اداره کل گفت : ۴ مزیت صندوق ؛ بازنشستگی، از کارافتادگی، مستمری حقوق مادام العمر برای اعضای خانواده و نقل و انتقال سابقه به سایر بیمه ها عمدتا تامین اجتماعی می باشد.

وی به تمهیدات حمایتی بصورت اقساطی و مبالغ ٨ سطح گفت : با توجه به یارانه دولتی سرانه حق بیمه بشدت پایین می باشد و بر اساس توانایی شخص تعریف شده است.

محمودیان تاکید کرد : مجموعه در صورت علاقمندی و درخواست تمامی مرزنشینان را بیمه و از حقوق اجتماعی آنها حمایت می کند تا از مزایای صندوق برخوردار شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست