اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مراسم تکریم و معارفه سرپرست جهاددانشگاهی آذربایجان غربی با حضور معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی،معاون پشتیبانی و مدیریت منابع جهاددانشگاهی، مدیرکل امور واحدهها، پژوهشکده ها و سازمانهای جهاددانشگاهی و مسئولان استانی در مجتمع پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی آذربایجان غربی برگزار شد.

علیزاده، معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی در مراسم تودیع و معارفه سرپرست جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: واحدهای جهاددانشگاهی بااستفاده ظرفیتهای استانی در جهت توسعه نقش آفرینی کند.

عیسی علیزاده ضمن قدردانی از تلاشهای شبانه روزی امین رستم زاده در کسوت ریاست پیشین جهاد دانشگاهی واحد آذربایجان غربی و آرزوی موفقیت برای دکتر حسین زاده، ریاست جدید واحد، لازمه موفقیت یک واحد را همدلی و همکاری همه اعضای آن مجموعه دانست و گفت: راز موفقیت جهاد دانشگاهی همواره وجود عنصر همدلی، هماهنگی و انسجام بین اعضا است چرا که موفقیتها بدون همراهی همه اعضا میسر نمی شود و این امر در جهاد دانشگاهی نمود و ظهور یافته است.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی در حوزه های کشاورزی، معدن و گردشگری،هم مرزی با ۳ کشور دارای ظرفیتهای بسیاری است، گفت: جهاددانشگاهی ذربایجان غربی باید از این ظرفیتهای استانی استفاده کند و در جهت توسعه منطقه نقش آفرینی کند.

دکترعلیزاده با تاکید براینکه واحدهای موفق باتعامل با سایر نهاد و سازمانها از ظرفیت آنها استفاده می کنند، و در استان نیز تلاش شد که این تعامل با استانداری و سایر مجموعه ها انجام شود، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی نباید جزیره ای عمل کرده و پتانسیلهای استان مغفول بماند بلکه با تعامل بیشتر از پتانسیلهای موجود باید بهره مند شد.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه نمایشگاه اخیر دستاوردهای جهادددانشگاهی در تهران بازخورد بسیار خوبی داشته و نمایندگان مجلس، وزای ریاست جمهوری و مدیران رده بالا از این دستاوردها بازدید کردند، گفت: متاسفانه با وجود دستاوردهای کسب شده هنوز بسیاری از فعالیتهای جهاددانشگاهی شناخته نشده که باید بیش از گذشته این فعالیتها و دستاوردها عرضه شود.لازمه عرضه دستاوردها مستلزم آن است که آرامش در مجموعه حفظ شود.

وی ضمن ارزوی موفقیت برای ریاست جدید جهاددانشگاهی آذربایجان غربی برنامه ریزی کوتاه مدت،میان مدت و بلند مدت را اصلی مهم در مسیر رسیدن واحد استانی به قله های موفقیت پیش رو عنوان کرد و گفت: واحدهای موفق جهاد دانشگاهی همواره در بخشهای مختلف دارای رشدی متوازن بودند و تنها درخشیدن یک بخش سبب موفقیت واحد نمی شود.
علیزاده بر لزوم توجه به حوزه کارآفرینی و آموزش در کنار پژوهش،بر اهمیت نقش حوزه فرهنگی تاکید کرد و افزود: استفاده صحیح از ظرفیتهای ایسنا ،ایکنا وایسپا می تواند نقش مهمی در معرفی ظرفیت ها و استفاده کارآمد از توان استان داشته باشد.

دکتر رضا حسین زاده، سرپرست جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی نیز در این مراسم شرایط فعلی و موفقیتهای واحد آذربایجان غربی را مرهون تلاشهای مدیران قبلی و تک تک کارکنان دانست و ضمن قدردانی از تلاشهای دکتر رستم زاده گفت: دکتررستم زاده در شرایط سخت کرونایی که تمام کشور درگیر این پاندمی بود، توانست باهمدلی و همفکری جهادگران جهاددانشگاهی استان پرچم واحد را همچنان با تمام قدرت بالا نگه دارد.

حسین زاده بابیان اینکه نیتها همواره در جهاد دانشگاهی مثبت بوده و هست و نگرشها جهادی است لذا همه تلاش می کنند اثرگذاری مثبتی در مجموعه داشته باشند، ادامه داد: جهاد دانشگاهی توسط، شهیدانی چون تهرانی ها نسل به نسل به این جایگاه رسیده است لذا نباید هیچ کوتاهی در عمل به مسئولیتها صورت گیرد.

وی ادامه داد: مشکلات موجود با شرط همدلی و انسجام ما را توانمندتر خواهد کرد و نباید به مشکلات با دید بزرگنمایانه نگاه کرد بلکه باید برای مشکلات تدبیر لازم را داشته باشیم.

سرپرست جهاد دانشگاهی استان دغدغه مندی،تعقل و تدبیر و همدلی برای حل مشکلات را از ویژگی های جهادگران جهاددانشگاهی عنوان کرد و گفت: با وجود درآمد پایین، علقه و تعهد قلبی به جهاد دانشگاهی، کارکنان مجموعه را پای کار و ثابت قدم نگه داشته است.

وی با تاکید براینکه باید تلاش شود به عنوان مجموعه ای تاثیرگذار در ساختار استانی باشیم، بااشاره به برنامه های مدیریتی جدید در جهاددانشگاهی استان اظهار کرد: یافتن نقاط قوت استانی، همفکری با سایر سازمانها و نهادها و ایجاد فناوری هایی علمی و پژوهشی مرتبط با پتانسیلهای استان دغدغه فکری مجموعه جهاددانشگاهی در استان خواهد بود.

حسین زاده با بیان اینکه از طریق تخصصی کردن فعالیتها می توان اثرگذاری خوبی در استان ایجاد کنیم، یادآور شد: آذربایجان غربی پتانسیلهای بسیار خوبی دارد که بعنوان مثال دریاچه ارومیه به عنوان منبعی غنی یکی از این ظرفیتهاست لذا ضروری است پتانسیلها را شناسایی و در جهت رفع نیازهای اساسی استان و کشور ازآنها بهره جست.

وی هم مرزی با کشورهای همسایه را ظرفیتی بی بدیل برای انتقال دانش و مهارت ذکر و خاطرنشان کرد: می توان با استفاده از پتانسیل و ظرفیت همسایگی با کشورهای خارجی، کارهای علمی و فناورانه شاخص و آموزشهای تخصصی و فوق تخصصی را به سایر کشورها نیز عرضه کنیم.

همچنین امین رستم زاده، رئیس پیشین جهاددانشگاهی آذربایجان غربی نیز در این مراسم با تاکید براینکه لازمه موفقیت، کار تیمی و جهادی در چرخه و مدل مدیریتی است، افزود: اگرچه موضوع تحریم ها، حادثه انفجار در واحد و شیوع پاندمی کرونا مشکلاتی را برای واحد ایجاد کرد اما بر حسب وظیفه و رسالتی که بر عهده داشتیم باکار تیمی جهاددانشگاهی استان را در حوزه ها و معاونتهای مختلف پیش بردیم.

وی با تشریح فعالیتهای این نهاد طی دو سال گذشته اظهار کرد:با توجه به برنامه ریزی جهت رشد ساختارهای پژوهشی در واحد آذربایجان غربی طی یک مدیریت جهادی و با کمک پژوهشگران متعهد جهادی، تعداد ساختارهای پژوهشی واحد با مجوز اصولی و قطعی از دو مورد در سال ۹۷ به ۴ مورد در سال ۹۹ افزایش داده شده است.

رییس پیشین جهاددانشگاهی آذربایجان غربی همچنین به افزایش تعداد طرح های پژوهشی و مطالعاتی معاونت پژوهشی واحد طی دو سال گذشته اظهار کرد: تعداد طرح‌های پژوهشی شاخص خاتمه یافته واحد از ۶ مورد در سال ۹۷ به ۱۳ طرح و پروژه خاتمه یافته شاخص پژوهشی در سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است که در مجموع طی دو سال ۹۸ و ۹۹ نیز ۲۲ طرح و پروژه شاخص با موفقیت اختتام و به انجام رسیده است .

رستم زاده با اشاره به طرح های پژوهشی واحد اظهار کرد: در بحث مرکز خدمات تخصصی و کشت بافت و طرح مطالعاتی ماده ضد سرطان جلبک اسپرولینا با گرید انسانی و فناوری مدنظر گروه شیمی که بسترسازی و استانداردها و مدل مدیریتی و دست یابی به دانش فنی نیمه آزمایشگاهی آن در مرحله نهایی خوبی قرار دارد و نیازمند حمایت هر چه بیشتر است.

وی اظهار کرد: ۴ فناوری از سوی گروه ها و پژوهشگران این واحد در طی دو سال گذشته کسب شده است که می توان به پلیمرهای پلی الکترولایت کاتیونی و دمولسیفایر تعلیق شکن و استخراج برم از دریاچه ارومیه و حفاری اشاره کرد که شرکت آب و فاضلاب استان، آب منطقه ای و صمت می تواند از این فناوری ها بهره برداری نمایند و از دستگاههای مزبور درخواست داریم که از ظرفیت پژوهشی این نهاد انقلابی استفاده نمایند.

رئیس پیشین جهاددانشگاهی آذربایجان غربی برگزاری پنجمین دوره همایش ملی حقوق شهروندی بعنوان یک مجمع علمی ملی اثربخش کشوری که بصورت بین رشته ای در حوزه های مورد نیاز و مبتلا به جامعه و تولید محتوا برای آن با مشارکت تمام دانشگاههای استانی و دستگاههای مرتبط و ملی ماه آتی برگزار خواهد شد را از دیگر رویکردهای فرهنگی، پژوهشی این نهاد ذکر و خاطرنشان کرد:۸ هزار و ۵۰۰ نفر از دانشجویان استان در قالب ۴۰ رویداد شاخص فرهنگی علمی استانی بر مبنای هدف گذاری توسعه واحد و استان خلق ثروت فرهنگی کرده اند که بعنوان زیرساخت و مبنای توسعه و تعالی همه حوزه ها و چالش های استان بسترسازی کیفی و خلاق مهمی برای توسعه استان قلمداد می شود.

رستم زاده با اشاره به پتانسیل مرکز رشد و شرکت ها و هسته های فناور دانش بنیان که صرفا با رویکرد تخصصی کشاورزی در آن مشغول هستند اظهار کرد:با حمایت از این مرکز که صرفا در این وضعیت از سوی واحد حمایت می شود و هیچ محل اعتبار و درآمدی ندارد و کلی از اعتبار واحد برای هزینه های جاری آن بخاطر رسالت اجتماعی و جهادی این نهاد در خدمت به جامعه در این شرایط مالی هزینه می گردد می تواند گامی ارزشمند و معنوی برای اشتغال نخبگان و حمایت از این نهاد باشد.

وی ادامه داد:طی سه سال گذشته جهاددانشگاهی آذربایجان غربی با دستیابی به فناوری های ملی و ایجاد ساختارهای پژوهشی و تامین منابع مالی برای امورات جاری و توسعه فناورانه واحد یکی از واحدهای برتر کشور از حیث ضریب شیب توسعه بود که ارزش افرینی واحد از سمت آموزش به سمت فناوری و پژوهش بصورت تومان گسیل یافت وی ادامه داد در تیر ماه ۱۴۰۰ حکم مسولیت بنده تمام شده بود و این نهاد به دنبال قبول این مسئولیت خطیر جهادی و انتخاب یکی از جهادگران و طی پروسه انتخاب رئیس واحد بوداما بر اساس فرهنگ جهادی حاکم بر این نهاد مسئولان جهاددانشگاهی استان بنا بر وظیفه خطیر خود تا آخرین لحظه مدیریتی برای رشد و اعتلای این نهاد تلاش و پیگیریهای لازم را می کنند که بازدیدهای اخیر و مصادف شدن ان با بازدید استاندار نیز بر این مبنا بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست