اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی با بیان اینکه مردم نباید از نمک های دریایی غیرمجاز تبلیغی در فضای مجازی استفاده کنند، گفت: نمک دریایی با عنوان تجاری SONAX فاقد مجوز بهداشتی است.

جلال غفارزاده در گفت و گو با ایرنا افزود: یک واحد متخلف در استان اقدام به تولید، پخش و تبلیغ نمک دریایی با نام تجاری SONAX با درج جمله ۱۰۰ درصد ارگانیک بر روی برچسب می کرد که معاونت غذا و دارو در سریعترین زمان ممکن با هماهنگی اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو، سازمان صنعت، معدن و تجارت و مرکز بهداشت ارومیه موضوع را به صورت دقیق بررسی و پیگیری کرد.
وی اضافه کرد: در بررسی های انجام شده مشخص شد که این واحد فاقد مجوزهای بهداشتی بوده و بر اساس فاکتورهای فروش و احراز گرانفروشی به پرداخت ۱۵۳ میلیون ریال جریمه محکوم شد.
وی ادامه داد: همچنین پرونده واحد تجاری SONAX به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و نداشتن مجوزهای بهداشتی برای صدور حکم نهایی به مراجع قضایی ارجاع شد.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی گفت: تبلیغ نمک دریایی خوراکی بدون مجوز بهداشتی، در فضای مجازی ممنوع و غیر مجاز است و با ناقضان سلامت مردم و کسانی که با ادعای کذب و تبلیغات اغواگرانه سعی در فروش محصول خود را دارند با جدیت برخورد می‌کنیم.
غفارزاده افزود: در جهت تامین سلامت شهروندان و تامین ایمنی مواد غذایی در هفته های گذشته کارشناسان رصد فضای مجازی معاونت غذا و داروی استان در شبکه‌های اجتماعی شاهد فعالیت یک واحد عطاری غیر مجاز در زمینه تولید، فروش و تبلیغ نمک خوراکی دریایی بودند، که با ادعای کذب و تبلیغات اغواگرانه سعی در فروش محصول خود به مردم داشت که موضوع در دستور کار این معاونت قرار گرفت.
وی اضافه کرد: درج تبلیغات گمراه کننده بر روی بسته بندی نمک دریایی غیر مجاز است و سلامت شهروندان، خط قرمز معاونت غذا و دارو است.
وی ادامه داد: تاکنون هیچ واحد تولیدی در استان مجوز تولید، بسته بندی و فروش نمک دریایی را از معاونت غذا و داروی استان اخذ نکرده و هرگونه تبلیغ و فروش نمک دریا در استان غیرمجاز است.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی در خصوص نمک دریایی شفا که در فضای مجازی تبلیغ می‌شود، گفت: این واحد در حال اخذ پروانه ساخت برای چهار محصول جهت مصارف بهداشتی و خوراکی از معاونت غذا و داروست ولی تا اخذ کامل مجوز اجازه تولید و بسته بندی محصول را ندارد.
وی افزود: این واحد در صورت اخذ کامل پروانه‌های ساخت نیز اجازه درج عناوین گمراه کننده و خلاف واقع مانند فاقد مواد سمی و درمان انواع بیماری‌ها را بر روی بسته بندی محصول ندارد.
به گزارش ایرنا نمک دریا دارای انواع ناخالصی از جمله مواد نامحلول مانند شن، ماسه، خاک، گچ و مواد آلوده کننده، مواد محلول سخت از جمله کلسیم و منیزیم و فلزات سنگین مانند سرب، جیوه، آرسنیک و کادمیوم است.
نمک دریا می‌تواند عوارض نامطلوبی در دستگاه گوارش، کبد، کلیه‌ها و ریه ایجاد کند و حتی منجر به مسمومیت شود.
اختلال در جذب ریز مغذی‌ها همچون آهن و روی از دیگر مضرات استفاده از نمک دریاست و این نمک فاقد ید کافی مطابق با استانداردهای اعلام شده برای پیشگیری از گواتر و اختلال های ناشی از کمبود ید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست