اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی گفت: ۷۲ هزار و ۱۴۶ مورد معاینه بالینی از طریق متخصصان این ارگان در استان صورت گرفته که از این تعداد ۲۷هزار و ۶۱۸مورد مربوط به نزاع بود.

دکتر موسی ادیب‌فر اظهار کرد: در طول یکسال گذشته ۲ هزار و ۲۲۵ متوفی در استان ثبت که یک هزار و ۶۴۹ مورد ظاهری و ۵۷۶ فوتی نیز کالبد شکافی شده است.

او با اشاره به کل معاینات بالینی انجام شده در پزشک قانونی افزود: ۷۲ هزار و ۱۴۶ مورد معاینه بالینی از طریق متخصصان این ارگان در استان صورت گرفته که از این تعداد ۲۷هزار و ۶۱۸مورد مربوط به نزاع و ۱۳هزار و ۴۴۸مورد مربوط به تصادفات و ۱۳۰۱مورد مربوط به حادثه کار بود.

ادیب‌فر در خصوص شکل گیری دیگر پرونده‌ها نیز اضافه کرد: از میان تمام معاینات و پرونده‌های ثبت شده؛ ۳۱۵ مورد پرونده سقط درمانی، ۶۹ فوتی در اثر سقوط از بلندی، ۳۰ فوتی با مسمومیت گاز منوکسید کربن، ۷۵ فوتی در اثر سوختگی، ۴۶ فوتی در اثر غرق شدگی و ۲۰ فوتی در اثر برق گرفتگی در سال گذشته ثبت شده است.

او ادامه داد: ۶۸۵ فوتی نیز در اثر تصادف برای آنها جواز دفن صادر شده و ۲۷۷ فوتی نیز بر اثر بیماری فوت کرده است.

ادیب فر اظهار کرد: در تصادفات نوروز سال جاری نیز ۳۷مورد فوتی توسط پزشکی قانونی استان ثبت شد که ۹مورد مربوط به تصادفات درون شهری، ۲۷مورد برون شهری و یک مورد غیر ترافیکی بود.

مدیر کل پزشکی قانونی آذربایجان غربی اظهار کرد: در سال گذشته ۱۰۴۸مورد پرونده در کمیسیون های پزشکی و ۲ هزار و ۹۱۹مورد پرونده مربوط به آزمایشگاه در مراکز پزشکی قانونی استان  تشکیل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست