اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  سخنگوی گمرک  گفت: بر اساس تصمیم هیات وزیران عراق، تردد مسافر به این کشور از  شب پنجشنبه  به مدت دو هفته به این کشور ممنوع است ولی تردد محموله های تجاری شامل این محدودیت نیست و مرزهای تجاری فعالند.

به نقل از  شبکه خبر، سید روح اله لطیفی،  گفت:  با تصمیم هیئت وزیران عراق و اعلام هیئت گذرگاه های مرزی این کشور، با بروز موج جدید شیوع کووید۱۹ و به منظور قطع زنجیره شیوع این بیماری، ورود مسافر به این کشور به مدت دو هفته ممنوع اعلام شده است.

وی افزود:اما به دلیل اجرای پروتکل های بهداشتی در تردد کالاهای تجاری و انتقال کالا از ایران به عراق به صورت ترانشیپمنت (جابجایی کالا از کامیون ایرانی به کامیون های عراقی در مرز)، جای نگرانی برای تجار نیست و فعلا انتقال کالاهای صادراتی به عراق مانند گذشته انجام خواهد شد.

لطیفی در خصوص وضعیت مرزهای با اقلیم کردستان عراق توضیح داد: همه مرزهای تجاری کشورمان در این منطقه از عراق نیز باز هستند واز ورود مسافران به اقلیم کردستان عراق از ساعت ۲۴ امشب تا ۲۶دی ماه (۲۲روز) ممانعت به عمل می آید.

سخنگوی گمرک افزود: کشور عراق باخرید ۲۰میلیون و ۸۲۸هزار تن کالا به ارزش پنج میلیارد و ۹۲۱میلیون دلار، بعد از چین، دومین مقصد کالاهای صادراتی ایران در ۹ماهه امسال بوده است.

تردد مسافر از مرز زمینی تمرچین پیرانشهر ممنوع شد

 مدیر پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر از بسته شدن مرز زمینی تمرچین پیرانشهر خبر داد و گفت: این پایانه مرزی جهت تردد مسافرین بین ایران و عراق به مدت ( ۲ هفته) بسته خواهد شد.

ایرج آزادی، مدیر پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر در گفتگو با خبرنگار کردپرس ضمن اعلام این خبر گفت: تردد مسافران از مرز زمینی تمرچین پیرانشهر از ساعت ۲۴ پنجشنبه شب (۴ دیماه) ممنوع و این تصمیم تا اطلاع ثانونی ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: بنا به تصمیم مقامات اقلیم کردستان عراق در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در کشور عراق، مرز تمرچین جهت تردد مسافرین بین ایران و عراق به مدت ( ۲ هفته) بسته خواهد شد.

آزادی افزود: با توجه به اینکه موضوع منع تردد مسافر از مرز تمرچین پیرانشهر توسط مسئولان اقلیم کردستان عراق اتخاذ شده است رایزنی‌های خود را با مقامات مرز (حاج عمران) در اقلیم کردستان شروع کرده ایم تا مدت بسته شدن مرز مسافری تمرچین را به حداقل برسانیم.

مدیر پایانه مرزی تمرچین خاطر نشان کرد: از مسافران درخواست می‌شود از بامداد روز جمعه ( ۵ دیماه)  به هیچ عنوان جهت تردد از مرز به پایانه مرزی تمرچین مراجعه نکنند.

شایان ذکر است که شیوع نوع جهش یافته ویروس کرونا که در روزهای اخیر از کشور انگلیس سرایت پیدا کرده  باعث شده است تا بسیاری از کشورهای اروپایی و آسیایی با مسدود کردن مرزهای زمینی وهوایی ورود و خروج مسافران را تا اطلاع ثانوی به داخل کشورهای خود ممنوع کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست