اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: مرمت و بازسازی ۳۰۰ هکتار از بافت تاریخی و فرهنگی شهر ارومیه در حال انجام است.

جلیل جباری با بیان اینکه این محدوده تحت عنوان بافت تاریخی  و فرهنگی به ثبت رسیده است افزود: وجود محله ها و گذرهای تاریخی و فرهنگی متعدد که مکان رویدادهای تاریخی و قلمرو تعاملات اجتماعی در اعصار گذشته بوده و پیوند عمیقی با خاطرات جمعی و تعلق خاطر مردم این شهر دارد.

وی ادامه داد: وجود بیش از ده ها بنای واجد ارزش و ثبت شده نشان از ارزش های تاریخی و میراثی آن است که به عنوان پتانسیل اصلی هسته مرکزی شهر جهت توسعه و رونق گردشگری و اقتصاد محلی در این محدوده به حساب می آید.

جباری با بیان اینکه این محدوده به عنوان یکی از پروژه های کلان حفاظت و مرمت در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است ادامه داد: از پروژه های مهم آن می توان به جداره سازی محور تاریخی خیابان امام خمینی (ره) اشاره کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی افزود: فاز اول و دوم این طرح با مبلغی بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال با بیش از ۱۲ بنا و جداره واجد ارزش مورد مرمت قرار گرفته شده است.

جباری خاطرنشان کرد: از دیگر پروژه های مهم در محدوده بافت تاریخی شهر ارومیه، کف سازی گذرهای تاریخی نظم السلطنه، غلام خان، صحیه و تلفنخانه است که با مشارکت سایر ارگان های ذی ربط در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

وی گفت: طرح احیاء بافت تاریخی ارومیه یکی از طرحهای بزرگ این اداره کل محسوب می شود که در آن علاوه بر مرمت و ساماندهی ابنیه تاریخی موجود در محدوده این بافت، قرار است جداره خارجی بناها و ساختمانهای تجاری- اداری موجود نیز، شکل و شمایلی یکدست و همگون با وضعیت تاریخی و قبلی خود داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست