اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ریالی برای اجرای طرح های احیای دریاچه ارومیه تخصیص نیافته است.

فرهاد سرخوش با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت دریاچه ارومیه همچنان بحرانی است و به دلیل شدت گرما در فصل تابستان شاهد تبخیر آب دریاچه ارومیه بودیم افزود: امروز سطح تراز دریاچه ارومیه به یک هزار و ۲۷۰ متر و ۲۵ سانتیمتر رسیده که مشابه وضعیت سال گذشته بوده و تنها دو سانتیمتر افزایش نشان می دهد.

وی با تکذیب انتشار برخی اخبار مبنی بر اینکه دریاچه ارومیه نسبت به پنج سال گذشته رکورد زد اظهارداشت: امسال بارندگی قابل توجه و یا ورودی به دریاچه ارومیه نداشته ایم که شرایط به مرز رکورد زنی برسد متاسفانه دریاچه ارومیه همچنان در وضعیت بحرانی به سر می برد.

وضعیت دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته تغییری ندارد

سرخوش با بیان اینکه هم اکنون وسعت دریاچه ارومیه به یک هزار و ۶۹۸ کیلومتر رسیده و آب موجود دریاچه نیز یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون متر مکعب است گفت: وضعیت دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته است.

رئیس استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه با ابراز گلایه از تخصیص نیافتن اعتبارات طرح های ستاد احیای دریاچه ارومیه از ابتدای سال تاکنون عنوان کرد: مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان امسال برای اجرای طرح های ستاد احیای دریاچه ارومیه ابلاغ شده ولی هنوز سازمان برنامه و بودجه کشور این اعتبار را تخصیص نداده است.

سرخوش با بیان اینکه امسال با وجود پیگیری های مکرر، ریالی به طرح های ستاد احیای دریاچه ارومیه اختصاص داده نشده است افزود: با توجه به شرایط جوی منطقه فصل کاری در استان رو به پایان است و به دلیل عدم تزریق اعتبارات مورد نیاز، طرح ها اجرایی نشده اند.

طرح انتقال آب از سد کانی سیو ۶۵ درصد پیشرفت دارد

رئیس استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در خصوص آخرین وضعیت روند اجرایی طرح انتقال آب از سد کانی سیو به دریاچه ارومیه خاطرنشان کرد: این طرح بزرگترین پروژه ستاد احیای دریاچه ارومیه است که تاکنون هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و امسال نیز ۴۰۰ میلیارد تومان برای اجرای آن اختصاص یافته است.

سرخوش با بیان اینکه امسال تنها برای این طرح از طرح های ستاد احیای از محل صندوق توسعه ملی به آن اعتبار اختصاص داده اند اظهارداشت: این پروژه بالای ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اواخر سال ۹۸ به بهره برداری می رسد.

وی تصریح کرد: بعد از بهره برداری از پروژه خط انتقال، باید سالانه ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه انتقال داده شود تا مطابق نقشه طراحی شده ۱۰ ساله دریاچه به تراز اکولوژیک و نرمال خود برسد.

به گزارش مهر ؛ دریاچه ارومیه در قالب طرح های ستاد احیا قرار است ظرف مدت ۱۰ سال از سال ۱۳۹۴ به تراز اکولوژیک خود برسد؛ این دریاچه از اواسط دهه ۱۳۸۰ شروع به خشک شدن کرد و بنا بر آمار بین المللی تا سال ۲۰۱۵ میلادی حدود ۸۰ درصد از مساحت آن خشک شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست