اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: امسال ۶۲۸ نفر در جاده های شهری و روستایی استان بر اثر تصادفات جان باختند.

ارسلان شکری از رشد ۲۴ درصدی تلفات جاده‌ای در استان خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد ۳۴۸ نفر در جاده‌های شهری و مابقی در جاده‌های روستایی استان در اثر تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده اند.

وی با بیان اینکه بیشترین تعداد وسیله نقلیه شناسایی و ساماندهی شده در حمل و نقل روستایی زیر ۱۰ سال کشور را داریم افزود: این میزان معادل دو هزار و ۲۹۳ وسیله نقلیه کمتر از ۱۰ سال عمر است که این رقم معادل ۲۰ درصد کل وسایل نقلیه شناسایی شده کشور است.

شکری از بررسی و صدور حکم برای ۳۳۶ پرونده تخلف حمل و نقل بار و مسافر و رانندگان در سال جاری خبر داد و گفت: این بررسی در جلسات کمیسیون‌های ماده ۱۱ و ۱۲ به صورت مجزا انجام شد که از این میزان ۲۴۲ پرونده مربوط به کمیسیون ماده ۱۱ و تعداد ۹۴ پرونده در کمیسیون ماده ۱۲ مورد بررسی و صدور حکم قرار گرفت.

وی با اشاره به آرای صادره در کمیسیون ماده ۱۱ گفت: ۱۴۶ مورد تذکر، ۱۵ مورد بررسی مجدد، هفت مورد برائت و ۶۳ مورد لغو موقت کارت هوشمند بر حسب تعداد و نوع تخلف در بازه زمانی یک تا سه ماهه از آرای صادره در این کمیسیون بوده است.

شکری در خصوص احکام صادر شده مربوط به تخلفات مؤسسات و شرکت‌های حمل و نقل کالا و مسافر در کمیسیون ماده ۱۲ از ابتدای سال جاری تا کنون گفت: آرای پرونده‌های بررسی شده در این کمیسیون را ۴۶ مورد جریمه نقدی، ۱۱ مورد تذکر، ۲۵ مورد برائت و ۱۱ مورد بررسی مجدد شامل می‌شود.

وی از استقرار و آماده باش ۶۸ اکیپ راهداری در محورهای مواصلاتی با ۹۰۰ نفر پرسنل راهدار استان خبر داد و افزود: طی بارش‌های اخیر که عمده این بارش‌ها در سمت جنوب استان بود با ۴۲۰ دستگاه ماشین آلات محورهای مواصلاتی بدون هیچ نقصی برف روبی شد تا مردم آسوده در محورها به تردد خود ادامه دهند.

شکری با بیان اینکه حفظ ارتباطات و تداوم جریان پیوسته شبکه حمل و نقل جاده‌ای از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: راهداران با تمام توان روان‌سازی ترافیک، سهولت تردد رانندگان و مسافران را فراهم کرده و امدادرسانی و افزایش ایمنی جاده‌ای در تمام مسیرها را بر عهده دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از ورود ۱۰ دستگاه ماشین آلات مکانیزه جدید به ناوگان راهداری خبر داد و گفت: پرسنل راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با استقرار در ادارات تابعه، مراکز بی سیم و تلفن گویای ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی مردم در خصوص وضعیت جاده‌ها هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست