اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : امام جمعه ارومیه گفت: کمک به فقرا و مستمندان از ضروریات جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در خطبه های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ۱۰ اسفند ارومیه کمک به فقرا و مستمندان را یکی از ضرورت های جامعه اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: صدقه و دستگیری از مستمندان، انسان را از غضب الهی و مرگ بد مصون می دارد و لذا افراد توانمند و غنی جامعه اسلامی باید در کمک به فقرا اهتمام ویژه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی سرانه صدقه هر خانوار در استان را ۶۵۰ تومان اعلام وتصریح کرد: علیرغم صدقات قابل قبولی که در استان پرداخت می شود از معیار و میانگین کشوری عقب هستیم و مردم استان در این ایام با عنایت ویژه به کمک به مستمندان به ویژه خویشاوندان خود آن ها را نیز در شادی ایام آخر سال شریک و سهیم کنند.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه بنابه فرموده مقام معظم رهبری مسؤلان باید با صبر و نشاط و تلاش جهادی مشکلات مردم را حل کنند اظهار کرد: تزریق نشاط در جامعه به معنی برپایی مراسمات خارج از عرف و رقاصی و کنسرت نیست بلکه مسؤلان و مجمع نمایندگان استان باید با حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم نشاط را در جامعه تزریق کنند.

وی جایگاه زن در دین اسلام را بسیار رفیع و ارزشمند عنوان و تصریح کرد: استفاده ابزاری از زن برای ترویج یک کسب و کار، پایمال کردن کرامت وجودی زن و مغایر با شأن اجتماعی زن است و مسئولان باید از ترویج چنین تفکری در جامعه جلوگیری و با خاطیان برخورد مناسب را داشته باشند تا شاهد بنرهایی با این مضمون در سطح شهر نباشیم.

امام جمعه ارومیه با اشاره به شروع ایام ثبت نام حوزه های علمیه اظهار کرد: خانواده های متدین فرزندان مستعد خود را برای ثبت نام در حوزه ترغیب کنند چرا که بنابر روایات اسلامی قلم عالم ارزش فراتری از خون شهیدان در نزد خداوند تبارک و تعالی دارد.

وی با تاکید بر اهمیت تربیت عالمان دینی در جامعه افزود: اگر قلم و بیان شیوای امام خمینی(ره) نبود، شهید باکری ها و صیاد شیرازی ها هیچ گاه در مکتب انقلاب اسلامی تربیت نمی شدند و این نشان از اهمیت تربیت عالمان دینی در جامعه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست