اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی گفت: الگوسازی مشارکت جوامع محلی در استقرار کشاورزی پایدار و حفاظت از تنوع زیستی در ٩۵ روستای حاشیه دریاچه ارومیه اجرا شده است.

پیمان آرامون روز دوشنبه در کارگاه انتقال تجربه‌های منطقه‌ای در خصوص نقش جوامع محلی در احیای دریاچه ارومیه، اظهار داشت: تخصیص اعتبار جدید برای احیای دریاچه ارومیه نشان از عزم جدی دولت در راستای حفاظت از محیط زیست دارد و جوامع محلی نیز باید همگام با دولت برای احیای دریاچه وارد میدان شوند.

او ادامه داد: در سالجاری دولت ٢٠٠ میلیارد تومان اعتبار برای احیای دریاچه اختصاص داده و استفاده از تجارب سایر کشوهای منطقه و بهره گیری از دانش بومی و بین المللی گام مهمی در تعیین پروژه های نجات بخشی داشته و برگزاری این نشست ها در تبادل این تجربیات بسیار مفید خواهد بود.

آرامون تاکید کرد: انجام فعالیت های فرهنگی در آگاه سازی کشاورزان، بهره برداران، جوامع محلی و عموم مردم ساکن در حاشیه دریاچه ارومیه را در پیشبرد طرح های اجرایی علاج بخشی بسیار مهم است ودر کنار اجرای طرح های مختلف، کشت گیاهان کم‌آب‌بر از برنامه‌های ترویجی اولویت‌دار برای احیای دریاچه ارومیه به شمار می‌رود.

او اظهار داشت : الگوسازی مشارکت جوامع محلی در استقرار کشاورزی پایدار و حفاظت از تنوع زیستی در ٩۵ روستای حاشیه دریاچه ارومیه اجرا شده و امسال نیز ۶ برنامه آموزشی و آگاهی بخشی از طریق اعلان عمومی به سازمان‌های مردم نهاد و فعالان در این بخش واکذار شده است.

معاون امور عمرانی استانداری اضافه کرد: اقدامات عمرانی و بارش‌های قابل توجهی که طی بهار امسال اتفاق افتاد، موجب شد تا شرایط دریاچه نسبت به سال‌های گذشته مطلوب باشد و در حال حاضر ارتفاع دریاچه نسبت به پارسال ۱۰۳ سانتی متر بالاتر است.

او بیان کرد: مساحت دریاچه ارومیه در زمان حاضر حدود ۲ هزار و ۸۰۰ کیلومترمربع است و وسعت این دریاچه نسبت به زمان مشابه سال گذشته یک‌هزار و ۱۰۵ کیلومترمربع افزایش را نشان می‌دهد.

در ادامه این نشست مدیر اجرایی مرکز منطقه ای رامسر در مرکز و غرب آسیا، نماینده دفترعمران ملل متحد، معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست و رئیس برد مرکز منطقه ای رامسر در مرکز و غرب آسیا و مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی در سخنانی بر نقش مردم و مشارکت جوامع بین المللی و کشورهای منطقه در  در حفاظت و احیای تالاب‌ها و زیست بوم ها تاکید کردند.

گفتنی است؛ این کارگاه در قالب گروه‌های تخصصی و با حضور کارشناسان و نمایندگان سازمان های منطقه ای از ٢٢ آبان تا ٢۴ آبان در ارومیه برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست