اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : در حالیکه روزهای آغازین مهر ماه نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی از آغاز خرید تضمینی گوجه‌فرنگی در آذربایجان‌غربی با قیمت کیلویی ۸۰۰ تومان خبر داده بود، اما این ضمانت اجرایی نشد.به گزارش کردپرس ؛ فصل برداشت گوجه فرنگی در آذربایجان غربی با نارضایتی کشاورزان همراه بوده است. محصولی که به دلیل خرید با پایین ترین قیمت توسط کارخانه داران، روی زمین ماند و خوراک دام شد.

گوجه کاران آذربایجان غربی امسال متضرر شدند، چرا که  هنوز خرید تضمینی گوجه‌فرنگی در آذربایجان‌غربی حل نشده و با توجه به اینکه زمان نگهداری این محصول کم است، بنابراین کشاورزان مجبور به فروش محصولشان به همان قیمت  به ۳۰۰ تومان اولیه شدند.

با این شواهد؛ وعده نماینده ارومیه در خصوص خرید تضمینی گوجه‌فرنگی کارساز نشد و باز هم پای جهاد کشاورزی در میان است.

سیدهادی بهادری با انتقاد از جهاد کشاورزی در این خصوص می گوید: متاسفانه وزارت جهاد کشاورزی خرید تضمینی گوجه‌فرنگی را آغاز نکرده و زمان را تلف می‌کنند.

او با اشاره به تذکر کتبی خویش به وزیر جهاد کشاورزی در زمینه عدم خرید تضمینی گوجه‌فرنگی از کشاورزان ادامه می دهد: قرار بر این بود که هر کیلو گوجه را با قیمت هزار تومان خریداری کنند که در بودجه به مشکل برخوردند.

بهادری تاکید می کند: هرچند که سازمان تعاون روستایی استان اعلام کرده که در بودجه مشکلی وجود ندارد اما رئیس سازمان جهاد کشاورزی می گوید که در تامین بودجه مشکلاتی وجود دارد.

ارزان شدن گوجه فرنگی، عرضه بیش از حد در بازار و اشباع آن با کاهش شدید قیمت این محصول همراه شده و از سویی دیگر عدم امکان صادرات نیز زحمت یک ساله کشاورزان را به باد داده است است.

گفتنی می شود؛ در برخی استان‌ها دولت برای رب قیمت‌گذاری کرده و رب آنها را خریداری می‌کند اما در آذربایجان‌غربی کارخانه‌ها قیمت تعیین شده برای رب را قبول ندارند.

در همین خصوص نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی می گوید: نه تنها گوجه فرنگی بلکه سایر محصولات کشاورزی نیز که با عدم صدور صادرات رو به رو هستند هم با این سرنوشت تلخ روبرو می شوند.

به گفته محمودزاده؛عدم صدور مجوز صادرات، سبب شده محصولات کشاورزی روی دست کشاورزان باقی می ماند و آنها در نهایت مجبورند محصولات خود را خوراک دام ها کنند یا اینکه آن را در کنار جاده ها دپو نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست