اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی از رسانه‌های جمعی نیز خواست تا در پویش سفرایمن طرح نوروزی ۱۴۰۳ همراه دستگاه‌های اجرایی باشند تا شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای باشیم.

آوای مرز : معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: بالا رفتن تعداد تصادفات جاده ای و فوت هشت نفر طی سه روز گذشته در محورهای مواصلاتی و ترددهای نوروزی، زیبنده استان نیست.

یاسر رهبردین در دهمین جلسه شورای راهبری کاهش تصادفات در آذربایجان غربی افزود: بر اساس ابلاغ کشوری در موضوع سفر ایمن و کاهش تصادفات جاده‌ای، تمامی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان در این حوزه با تلاش شبانه روزی در قالب طرح نوروزی در حال پایش جاده‌ها و اجرای ملزومات سفر ایمن هستند.

وی با تاکید بر لزوم استقرار تمامی دستگاه‌های خدمات رسان در جاده‌ها اضافه کرد: استقرار خودروهای پلیس، هلال احمر و اورژانس و خودروهای نامحسوس و همچنین خودروهای دارای چشمک‌زن در جاده‌ها سهم موثری در کاهش تصادفات جاده‌ای دارد.

وی با بیان اینکه علت ۲۵ درصد تصادفات از نقص فنی خودروها است، ادامه داد: اگر موضوعیت معاینه فنی در پلیس‌راه‌ها و گشت پلیسی مورد بازنگری بیشتری قرار گیرد، می‌توان در کاهش این ۲۵ درصد نیز موثر ‌واقع شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به برپایی چادرهای سفر ایمن نوروزی اظهار کرد: محور ارومیه – تبریز، ارومیه – رشکان، ارومیه – سلماس و چند نقطه دیگر نیاز به برپایی چادرهای بیشتری در طرح سفرایمن دارند.

رهبردین گفت: همه دستگاه‌هایی که قرار است کمک‌حال طرح سفر ایمن نوروزی باشند، باید در کنار هم برای این رویداد تلاش کنند و تا اخر نوروز پای کار باشند تا شهروندان و مسافران نوروزی، سفر ایمنی را در نوروز ۱۴۰۳ تجربه کنند.

وی با اشاره به تداوم بارش باران در آذربایجان‌غربی افزود: با توجه به پیش‌بینی بارش‌های روزهای آینده، فرآیند مدیریت آب در جهت جاری شدن به سمت دریاچه ارومیه پیش بینی شده که امیدواریم شاهد اخبار خوبی در این زمینه باشیم.

وی‌ از رسانه‌های جمعی نیز خواست تا در پویش سفرایمن طرح نوروزی ۱۴۰۳ همراه دستگاه‌های اجرایی باشند تا شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای باشیم.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اعلام آمادگی کامل ماموران در طرح نوروزی افزود: متاسفانه با افزایش تصادف روبرو هستیم که مقابله با این امر، نیازمند تدابیر جدی تری است که اتفاقا حضور پلیس در جاده‌ها نیز بیش از پیش شده است.

سرهنگ رضا پناهی مقدم با بیان اینکه توجه به مقررات راهنمایی و رانندگی نقش بسزایی در کاهش تصادفات دارد، افزود: رعایت فاصله طولی در سفرهای زمستانی به دلیل لغزنده بودن جاده، ساده‌ترین و کلیدی ترین عامل برای جلوگیری از تصادفات است.

وی یادآور شد: سرعت مطمئنه و توجه به جلو از دیگر مواردی است که رعایت آن در جلوگیری از بروز تصادفات رانندگی بسیار اثرگذار است و رانندگان نوروزی باید به این امر دقت نظر بیشتری داشته باشند.

او افزود: با توجه به تقارن عیدنوروز با ماه مبارک رمضان، اغلب سفرها در شب رخ می‌دهد بنابراین پلیس نیز برای ایجاد سفر ایمن در طرح نوروزی برای کاهش تصادف و ایمنی سفر در تمامی جاده‌ها حضور فعال دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست