اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل گمرک بازرگان گفت: طی سال گذشته، ٣ هزار و ۴۰۷ نفر که قصد خروج غیرقانونی از کشور به سمت ترکیه را داشتند، توسط کارکنان گمرک شناسایی و ضمن جلوگیری از خروج آنها، جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی نیز شدند.

 مجتبی بازگیر اظهار کرد: تعداد دستگیرشدگان سال گذشته افزایش قابل توجهی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن که ۱۷۵ نفر داشته است.

او در خصوص جزییات کشفیات قاچاق انسان در ماه های سال گذشته افزود: در فروردین ۱۷۴نفر، اردیبهشت ۲۷۱ نفر، خرداد ۹۱ نفر، تیر ۲۸۸ نفر، مرداد ۲۸۶، شهریور ۲۴۲، مهر ۳۶۴نفر، آبان ۳۴۶نفر، آذر ۱۹۳ نفر، دی ۱۰۳ نفر، بهمن ۴۶۵ نفر و در اسفند نیز ۵۸۴ نفر توسط یگان حفاظت گمرک شناسایی و از خروج آنها جلوگیری شد.

مدیرکل گمرک بازرگان بدون اشاره به هویت و ملیت این افراد ادامه داد: سال گذشته در این راستا ۳۸۹ پرونده تشکیل و جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع شده است.

گمرک بازرگان بزرگترین مرز زمینی کشور در دروازه اروپا و کشور قرار دارد و مقصد افرادی که خروج غیر مجاز به کشورهای اروپایی است، تبدیل شده است.

همچنین دیوار کشی توسط ترکیه در مرزهای خود موجب شده که افراد بصورت غیر قانونی سوار به کامیون‌های خروجی از کشور شده و مشکلاتی نیز برای رانندگان ایجاد می کنند.

حدود یک چهارم از کل پایانه‌های مرزی کشور در آذربایجان‌غربی قرار دارد و این استان دارای پنج پایانه مرزی شامل بازرگان ماکو، رازی خوی و سرو ارومیه در مرز ترکیه، صنم بلاغی پلدشت در مرز نخجوان و تمرچین پیرانشهر در مرز عراق است.

گمرک بازرگان یکی از مبادی سه‌گانه تجارت مرزی ایران و ترکیه به شمار می‌رود که به صورت شبانه‌روزی در شمال آذربایجان‌غربی فعال است؛ این مرز که دروازه ورود ایران به کشورهای اروپایی به شمار می‌رود، در فاصلهٔ یک کیلومتری شهر بازرگان از توابع شهرستان ماکو در آذربایجان‌غربی قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست