اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  فرماندار ارومیه گفت: کاستی ها عامل حضور متکدیان و کودکان کار در سطح شهر شده و دلایل این کاستی ها باید شناسایی و با برنامه های کوتاه مدت و بلندمدت ساماندهی شود.

رسول مقابلی در جلسه ساماندهی متکدیان و کودکان کار ، با اعلام اینکه در قبال تک تک افراد جامعه مسئول هستیم، گفت: کاستی هایی که عامل حضور متکدیان و کودکان کار در سطح شهر شده، باید شناسایی شوند.

او ادامه داد: این موارد باید در قالب با برنامه های کوتاه مدت و بلندمدت ساماندهی شوند.

مقابلی همچنین شناسایی و رفع خلاءهایی که مانع ساماندهی متکدیان می شود را ضروری دانسته و افزود: تدابیر لازم جهت اشتغال زایی و تامین تسهیلات برای متکدیان، بی خانمان ها و معتادین متجاهر توسط دستگاههای متولی اندیشیده شود.

فرماندار ارومیه با تاکید بر همکاری نهادهای مختلف جهت تسریع در روند ساماندهی متکدیان و کودکان کار، یادآور شد: با متکدیان حرفه ای برخورد قانونی شده و با هماهنگی دستگاه های متولی، افراد فاقد سرپناه در فصل سرما ساماندهی شوند.

به گزارش کردپرس، هنوز اطلاعاتی جامعی در مورد کودکان خیابانی که ممکن است دارای آمار متغییری هم باشد، تهیه نشده است و سایر اقدامات هم در هاله ایی از ابهام قرار دارد. بهزیستی آذربایجان غربی، سال ٩٨ از یک هزار و ۳۲۰ کودک کار شناسایی شده در استان، خبر داد و اعلام کرد؛ تنها برای ۱۷۰ نفر از آنها مستمری تعیین شده است!

طرح عملیاتی ساماندهی کودکان کار همچنان خاک می خورد و خبری از اقدام اجرایی در این راستا نیست و این فراموش شدگان خیابانی، قربانی تعلل مسئولان شده اند.

در خصوص گرم خانه نیز شهرداری ارومیه تابستان سال گذشته موظف شده بود قبل از آغاز سرما به ساخت گرمخانه اقدام کند. اما این گرمخانه تا اواسط تابستان امسال فقط ۴۰درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست