اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: در سفر رئیس‌جمهوری به استان ۱۲۰۰میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی مصوب شده اما تاکنون از این مبلغ ۱۰۰میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته و مابقی قرار است در مدت زمان سه سال تخصیص پیدا کند.

مرتضی صفری در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: پنج هزار تخت اقامتی در سطح استان وجود دارد و  با بهره‌برداری از پروژه‌های در دست اجرا هزار اتاق در قالب ۲۰۲۴ تخت اقامتی به مجموع تخت‌های آذربایجان غربی اضافه می‌شود.

او ادامه داد: در حال حاضر اجرای ۸۰  پروژه عمرانی در دستور کار بوده که از محل اعتبارات سال گذشته برای ۶۰ مورد از این طرح‌ها اعتبار تخصیص یافته که از میان آنها تعداد ۴۴ مورد مربوط به پروژه‌های مرمتی بوده و مابقی مربوط به ایجاد زیرساخت‌های گردشگری از جمله راه‌اندازی کمپینگ، ایجاد راه دسترسی به آثار تاریخی و گردشگری، انجام سنگ‌فرش و … هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با اشاره به افزایش ۱.۵ برابری اعتبارات سال ۱۴۰۱ در مقایسه با اعتبارات ۱۴۰۰ افزود: از این اعتبارات ۱۰میلیارد ریال برای مرمت مدارس تاریخی از جمله مدرسه ۲۲ بهمن، ۷میلیارد ریال برای ساماندهی موزه مردم‌شناسی ارومیه، ۵میلیارد ریال برای ادامه مرمت بناهای تاریخی پادگان لشکر ۶۴ ارومیه و … اختصاص یافته است.

او گفت: در حال حاضر ۴۷ پروژه با حجم سرمایه‌گذاری ۳۶ هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۹۷۱ نفری توسط بخش خصوصی در سطح استان در دست اجرا است.

صفری با اشاره به اینکه اجرای پروژه سامان‌دهی مسجد جامع ارومیه از جمله طرح‌های اولویت‌دار سال جاری بوده و برای تکمیل این طرح ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است، تصریح کرد: علاوه بر احیا و مرمت مسجد جامع ارومیه، طرح ساماندهی محوطه پشتی این مسجد نیز در حال اجرا بوده و در ۴۰ روز گذشته اقداماتی مانند جداره‌سازی، جمع‌آوری معتادان متجاهر از اطراف این مسجد انجام شده و نورپردازی آن نیز در دست اجراست.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با تشکر از همکاری شهرداری ارومیه برای اجرای طرح‌های مشارکتی به‌ویژه مسجد جامع ارومیه بیان کرد: در چند ماه گذشته تعامل و همکاری با سایر دستگاه‌ها برای پیشبرد اهداف مد نظر در دستور کار بوده و در این راستا همکاری‌های خوبی با شهرداری و شورای شهر ارومیه، سازمان منطقه آزاد ماکو، شورا و شهرداری خوی و سایر دستگاه‌ها انجام شده است.

او با بیان اینکه در سفر رئیس‌جمهوری به استان ۱۲۰۰میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی مصوب شده است، خاطرنشان کرد: از این مبلغ تاکنون ۱۰۰میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته و مابقی قرار است در مدت زمان سه سال تخصیص پیدا کند.

صفری اظهار کرد: اجرای پروژه شمس تبریزی خوی نیز یکی دیگر از طرح‌های اولویت‌دار سال جاری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست