اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی گفت: جرایم سایبری مربوط به مسایل کلاهبرداری خرید از شبکه ای اجتماعی و لینک های خرید در استان به ۸۵ درصد در سال جاری رسیده است.

سرهنگ اکبر نصرتی اظهار کرد: در سال گذشته ۴۱ درصد جرایم سایبری مربوط به مسائل کلاهبرداری – خرید از شبکه‌های اجتماعی و لینک‌های خرید است و امسال نیز این جرایم به ۵۸ درصد رسیده است که شهروندان باید با آگاهی لازم خرید اینترنتی انجام دهند.

وی ادامه داد: کشف جرم و مقابله با مجرم در سال گذشته ۹۶ درصد و در سال جدید به ۹۰ درصد رسیده و در بخش کشف جرم جزو رتبه‌های برتر کشوری هستیم.

سرهنگ نصرتی گفت: در سال گذشته میزان افزایش تخلفات سایبری ۶ درصد و در سال جدید ۲ درصد است که این امر نشان دهنده کاهش تخلفات در این فضا است.

او ضافه کرد: مرتکبین جرایم سایبری در رده سنی ۱۸ سال به پایین شامل ۶ درصد، ۱۹ تا ۲۵ سال ۲۸ درصد و ۲۶ سال به بالا ۶۶ درصد است که نشان می‌دهد برخی از نوجوانان هم در این خصوص مرتکب جرم شده‌اند.

رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی با بیان اینکه در سال جدید جرایم اخلاقی با ۲۱ درصد و اجتماعی با ۱۹ درصد در رده‌های بعدی قرا دارند افزود: در سال ۱۴۰۱؛ ۱۵۰۲ نفر و در سال جدید ۱۷۵ مجرم دستگیر و به مقامات قضائی تحویل داده شده اند.

سرهنگ نصرتی از توقیف بیش از ۱۰ میلیارد ریال از اموال ۲۷۲ قمار باز و شرط بند در سال گذشته خبر داد و گفت: ۲۲ میلیارد تومان از حساب شهروندان که سال گذشته با کلاهبرداری برداشته شده بود برگردانده شده است.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی اظهار کرد: ما، هشتمین استان از نظر وقوع جرایم سایبری در کشور هستیم.

وی با اشاره تولید ۵۳۲ مورد محتوا برای آگاه سازی و فرهنگ سازی مناسب برای جلوگیری از تخلفات سایبری در سال گذشته افزود: اختلاف‌های خانوادگی و مسائل شخصی و خصوصی از قبیل افترا و توهین نباید به فضای مجازی کشیده شود در صورت مشاهده قانونی برخوردار خواهد شد.

رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی گفت: اولویت نخست ما پیشگیری از جرم است همه جوانان به فضای مجازی دسترسی دارند و هدف ما آگاه سازی والدین و شهروندان برای جلو گیری از آسیب‌های اجتماعی و تخلفات است که یکی از موارد مورد نظر رمز ارزها و سایت‌های شرط بندی است.

سرهنگ نصرتی تاکید کرد: سال گذشته ۲۰ باند جرم سایبری در آذربایجان غربی شناسایی و ۵۰ نفر در این راستا دستگیر شدند که این باندها توسط افرادی خارج از استان هدایت می‌شدند.

وی افزود: سال گذشته ۴۸ هزار تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ صورت گرفت که در این راستا ۱۴ میلیارد ریال از پول شهروندان بدون شکایت در سریع ترین زمان پس از بلوکه شدن حساب کلاهبرداران، به حساب آنها برگشت داده شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست