اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: تاکنون بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان کمک مردمی به صورت نقدی و غیرنقدی بین زلزله‌زدگان خوی توزیع شده است.

وحید سلیمی درباره میزان کمک‌های مردمی ارائه شده به زلزله‌زدگان شهرستان خوی گفت:‌ با توجه به وسعت حادثه زلزله شهرستان خوی، جمعیت هلال احمر از همان ابتدای وقوع حادثه در راستای جذب مشارکت‌های مردمی اقدامات متعددی را انجام داد و کمک‌های امدادی به منطقه ارسال شد. سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر نیز به عنوان متولی جلب مشارکت‎های مردمی در سطح کشور فراخوان‌های عمومی و تخصصی را منتشر کرد.

وی با بیان اینکه مردم همواره در کنار جمعیت هلال احمر بودند و ما توانستیم منابع خوبی را برای حادثه دیدگان شهرستان خوی جمع آوری کنیم، گفت:‌ همچنین چندروز پیش نیز به همت جمعیت هلال احمر مسابقه مهر تابان بین تیم‌های ستارگان هنر و ورزش در حمایت از مردم آسیب دیده خوی با حضور چهره‌های مطرح فرهنگی و ورزشی برگزار شد و عواید حاصل از این مسابقه به زلزله زدگان شهرستان خوی اختصاص پیدا کرد.

سلیمی اضافه کرد:‌ در مجموع این اقدامات انجام شده تاکنون بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان کمک مردمی به صورت نقدی و غیرنقدی بین حادثه‌دیدگان شهرستان خوی توزیع شده است و تا زمانی که شرایط پایدار در این منطقه حاکم شود در کنار مردم این شهرستان خواهیم بود.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور تصریح کرد: بر اساس بند «ب» ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران، جمعیت هلال احمر مکلف است با همکاری سایر دستگاه‌ها به جذب و توزیع کمک‌های مردمی برای کمک به حادثه دیدگان اقدام کند. سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌ احمر برای توانمندسازی موسسه‌های خیریه، تشکل‌های مردم نهاد و گروه‌های جهادی دوره‌های آموزشی برگزار کرده است و در زمان بحران از ظرفیت این مجموعه‌ها استفاده می‌کند.

سلیمی با بیان اینکه ۱۱۰ کمپ در سطح شهرستان خوی مستقر و ۱۳۰ هزار نفر در این کمپ‌ها اسکان داده شدند، گفت: مدیریت بخشی از این کمپ‌ها با نظارت جمعیت هلال احمر به تشکل‌های مردم نهاد واگذار شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست