اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی، احیا، تکمیل و توسعه واحدهای تولیدی را از مهمترین برنامه های عملیاتی در راستای رفع موانع تولید استان اعلام کرد.

رضا حسینی در جلسه رفع موانع تولید استان که امروز در استانداری برگزار شد، گفت: کارگروه رفع موانع تولید برای شناسایی علت‌های مختلف رکود یا نیمه فعال بودن واحدهای تولیدی و ارائه راهکار برای آنها راه اندازی شده است و همه اعضا در راستای اهداف این کارگروه باید بیشترین اهتمام را داشته باشند.

وی با بیان اینکه سال گذشته اشتغال پایدار روستایی از مهمترین برنامه ها بود و اقدامات خوبی در این راستا در استان صورت گرفت، افزود: در کنار اشتغال پایدار در روستاها ، امسال سه هدف احیا، تکمیل و توسعه واحدهای تولیدی مورد تاکید کارگروه رفع موانع تولید در سال جاری است و باید این امر مورد توجه ویژه مسئولان باشد.

معاون امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی اضافه کرد: در راستای تحقق این هدف در سالجاری کارگروه هر ۱۰ روز یک جلسه تشکیل می‌دهد تا عملکرد مسئولان و دستگاه‌های اجرایی را در سه بخش مذکور بررسی و در ادامه روند اعطای تسهیلات به واحدهای درخواست کننده مورد بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد.

حسینی با بیان اینکه مدیران بانک‌های استان باید اعطای تسهیلات رونق تولید را با جدیت بیشتری پیگیری کرده و برای حل مشکلات واحدهای تولیدی تلاش کنند، تاکید کرد: وضعیت طرح‌های معرفی شده به بانک‌ها باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان‌غربی گفت: عملکرد برخی بانک‌های استان در پرداخت تسهیلات برای رفع موانع تولید و ایجاد فرصت‌های جدید شغلی رضایت‌بخش نیست.

حسینی خطاب به مدیران بانکهای عامل استان گفت: بانک‌های عامل استان موظف هستند در صورت وجود مشکل در پرداخت تسهیلات اشتغال تا پنج روز آینده به کارگروه رفع موانع تولید اعلام کنند تا پیگیری‌های لازم در این خصوص صورت گیرد.

وی اظهار داشت : بر اساس مصوبات شورای عالی امنیت شرق و غرب ، اختیارات بانکهای برخی استانها از جمله استان ما ۲ برابر شده است که مدیران بانکها باید پیگیر این مصوبه و تحقق آن باشند.

معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به وضعیت واحدهای نیمه تمام استان، اضافه کرد: اعطای تسهیلات به واحدهای نیمه تمام با هدف تکمیل آنها صورت می‌گیرد و در این بخش واحدهای بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی مورد تاکید است.

وی با انتقاد از حضور نیافتن برخی مدیران در این جلسه گفت: تذکر کتبی به مدیرانی که در جلسه کارگروه رفع موانع تولید حضور ندارند، داده شود زیرا این جلسه به دلیل بررسی زمینه‌های جذب اعتبارات توسعه‌ای استان بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: هدف ما کمک به تولیدکننده است و برش منطقه ای وظایف و عمل به آن منجر می شود که ما در فضای کسب و کار کشور بی‌نظیر و بهترین عملکرد را داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی شفاف‌سازی عملکرد دستگاه‌های اجرایی را یکی از ضرورت‌های توسعه امور برشمرد و گفت: این امر فساد را در ادارات از بین می‌برد و منجر به امنیت خاطر مدیران می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت حمایت از تولیدکننده‌ها، افزود: کارفرمایان کارگاه‌های مشمول با تأیید ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه‌های استانی آن (در صورتی که جرایم متعلقه آنها مربوط به سال‌های گذشته باشد) از تقسیط اصل بدهی قطعی شده براساس مدارک و مستندات ابرازی و بخشودگی جرایم متعلقه برخوردار می شوند.

مقصود مقدمی کیا گفت: کارفرمایان می‌توانند برای پرداخت، تعیین تکلیف بدهی خود به شعب مربوطه مراجعه کنند؛ در صورت تقسیط بدهی تا ۱۲ قسط کل بدهی و تا ۳۶ قسط ۵۰ درصد بدهی آنان بخشوده می‌شود.

تلاش دولتمردان تدبیر و امید برای رفع مشکلات بخش تولید و احیای آنها در قالب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان‌غربی آثار ارزشمندی در پی داشته است اما مشارکت همگانی و تداوم این تلاش‌ها برای رسیدن به اقتصاد درون‌گرا و برون‌زای مورد انتظار رهبری ضروری است.

آذربایجان‌غربی از نظر صنعتی یکی از استان‌های کم برخوردار کشور به شمار می‌رود و با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی به مدار تولید آغاز شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست