اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : نشست خبری سرپرست اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی به همراه معاونین و کارشناسان اداره با خبرنگاران به مناسبت روز بین المللی خبرنگاران ورزشی نویس برگزار شد.

سجاد بیرامی در این نشست گفت: هم اکنون گفتمان جدید ما در حوزه ورزش و جوانان به نگاه توسعه‌ای و شتاب بخشی به امورات تغییر کرده و هدف ما دستیبابی به وضعیت مطلوب است.

وی افزود: بحث ظرفیت سازی از دیگر موضوعات مهمی است که به آن توجه می‌کنیم و در این خصوص استفاده از تمامی ظرفیت‌های ورزش و حوزه جوان شهرستان‌ها و همچنان ارگان‌های مختلف استان و همچنین بحث استعدادیابی علمی و نوین در دستورکار قرار گرفته است.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی ادامه داد: نسبت به جمعیت استان سرانه ورزشی استان کمتر است و درجایگاه ۲۵ کشوری قرار داریم با این حال تلاش می‌کنیم با همراهی ارگان‌های مختلف با بالابردن سرانه به شرایط مطلوبی دست یابیم.

وی خاطر نشان کرد: جمعه اخیر ارگان‌های دیگر برای برگزاری همایش پیاده روی و ورزشی پیشگام شدند که اتفاق مثبتی در ورزش استان رخ داد و انتظار داریم این رویه ادامه یابد.

بیرامی گفت: تاکنون ۱۰هزار و ۳۰۱ ورزشکار بیمه شده در استان داریم ضمن اینکه در ۳ماهه سال جاری تعداد ۵۰ مورد مجوز تاسیس باشگاه ورزشی و تعداد ۳۰مورد مجوز تمدید برای باشگاه‌های استان صادر شده است.

بیرامی همچنین گفت: در سفر اخیر ریاست جمهوری و هیات دولت به استان یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه بخش ورزش و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزشی استان اختصاص یافت و قرار است برای تکمیل ۱۰۰ پروژه ورزشی هزینه شود.

محمد آزادی معاون ورزشی اداره کل نیز با بیان اینکه ورزشکاران و قهرمانان آذربایجان غربی در سال گذشته و سه ماهه امسال مدال های رنگین زیادی در سطح بین المللی  و ملی کسب کرده اند ، تاکید کرد : آذربایجان غربی در این مدت میزبان مسابقات و اردوهای زیاد ملی بوده و و بیش از ۱۵ ورزشکار هم به اردوهای ملی دعوت شده اند.

۱۴۱ سمن مجوزدار در آذربایجان‌غربی

محمدحسین حسنی معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر ۱۴۱سمن مجوزدار در استان فعالیت دارند ضمن اینکه ۱۵ مرکز مشاوره فعال هستند.

وی افزود : برگزاری ۱۶ کارگاه آموزشی در سال جاری درخصوص ازدواج، برگزاری ۳۲۴۸ساعت مشاوره رایگان ازدواج در سال گذشته، آموزش مهارتی ۴هزار سرباز در پادگان های مالک اشتر و امام سجاد در سال اخیر و پرداخت ۴۷ هزار وام و تسهیلات ازدواج از مهم ترین عملکردهای حوزه جوانان بوده است.

وی اضافه کرد: در سال جاری ۱۴ ستاد ساماندهی امور جوانان در سال جاری در استان و شهرهای مختلف برگزار شده است.

برنامه‌ریزی برای افتتاح ۲۲ پروژه ورزشی در سال جاری

شهرام عباسی رئیس گروه نظارت فنی بر اماکن ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی افزود: در حال تکمیل ۲۲ پروژه ورزشی برای افتتاح در سال جاری هستیم ضمن اینکه ۹۷ پروژه فعال در دست اجرا در استان وجود دارد که ۶۵ پروژه از محل اعتبارات استانی و ۳۲پروژه از محل اعتبارات ملی تامین اعتبار می شوند.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۵۴ درصدی این پروژه‌های اظهار کرد: ۶ پروژه راکد ورزشی استان در سال جاری دوباره فعال شده و سال گذشته ۱۴مورد پروژه علی رغم مشکلات اعتباری افتتاح شد.

وی یاد آور شد: سرانه فضای ورزشی استان ۶۲ سانتی متر است که ۴۷ سانتی متر آن مربوط به سالن های اداره کل ورزش و جوانان و مابقی مربوط به سایر ارگان های دولتی است.

فعالیت ۲۵۷ نیرو در ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی و شهرستان‌ها

اصغر ادهمی معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی اظهارکرد: هم اکنون از ۲۰۳ پست سازمانی، ۱۶۱ پست با ۱۰۵ نیروی رسمی و ۵۶ نیروی پیمانی تصدی شده و ۴۲ پست نیز بلاتصدی است.

وی گفت: در حال حاضر ۲۱۶ نیروی رسمی، پیمانی و قراردادی در استان فعالیت دارند و با احتساب ۴۱ نیروی شرکتی مجموعا ۲۵۷ نیرو در ورزش و جوانان مشغول کار هستند.

وی خاطر نشان کرد: ۱۰۴ دیدار چهره به چهره، ۱۴۰ میز خدمت، ۴۴ خدمت حضوری، ۵۵ سفر شهرستانی، بررسی ۱۸۵ شکایت از طریق سامد و ۵۰ شکایت از طریق استانداری انجام گرفته است.

میزبانی دو مسابقه بین المللی در سال جاری

سعید خوشبخت سرپرست گروه توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای گفت: هم اکنون ۱۰ هزار و ۳۰۱ ورزشکار در استان بیمه شده ورزشی هستند و در طی سه ماه اخیر ۱۶ مدال کشوری، ۲ مدال بین المللی، ۴ مدال آسیایی، ۵ مدال جهانی کسب شده و ۶۲ ورزشکار نیز به تیم‌های ملی دعوت شده اند.

وی ادامه داد: هم اکنون ۵۱ هیات ورزشی در استان فعالیت دارند و در طی سه ماه اخیر ۴۶ ورزشکار نیز به عضویت تیم‌های ملی درآمده اند.

وی خاطر نشان کرد: میزبانی مسابقات تنیس گرید ۵ جوانان ITF در ارومیه و دیدار دوستانه هاکی با ترکیه در نقده میزبانی‌های بین المللی استان در زمینه ورزش بوده است، همچنین استان میزبان ۷ اردوی تیم های ملی در ارومیه، نقده و خوی بوده است.

۱۵ بانوی ورزشکار عضو تیم های ملی

پیامی رئیس گروه هماهنگی ورزش بانوان گفت: هم اکنون ۳ رئیس هیات‌های ورزشی استان (شطرنج، اسکیت و بیماران خاص) از بین بانوان انتخاب شده و در بین هیات‌های شهرستانی، رئیس ۵۱ هیات نیز از بین بانوان است.

وی گفت: هم اکنون ۵هزار و ۱۳۷ ورزشکار از بین بانوان در استان سازمان یافته و در حال حاضر ۱۵ ورزشکار بانو نیز به عضویت تیم های ملی در آمده اند.

۲۹۳ خانه ورزش روستایی در استان تجهیز شده است

حبیب الله قربانی رئیس گروه ورزش روستایی و بومی و محلی گفت : هم اکنون ۲۹۳ خانه ورزش روستایی در استان تجهیز شده و امسال ۳۳ مورد مسابقه فوتبال و فوتسال روستائیان و ۳ مورد مسابقات والیبال روستاییان برگزار شده است.

وی اضافه کرد: برگزاری ۶ جشنواره، ۳ نمایشگاه، ۴۷ مسابقه و همایش و یک کارگاه آموزشی در سال جاری انجام گرفته است.

بیش از ۳هزار خبر در فضای مجازی

سجاد خوبدل مدیر روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی گفت: در سال جاری در سایت رسمی اداره کل و فضای مجازی اطلاع‌رسانی‌های مربوط به ورزش و حوزه جوانان انجام گرفته است.

وی گفت: ۱۸۲ خبر در وبسایت اداره و بیش از ۳هزار خبر، پیام و اطلاعیه نیز در فضاهای مختلف مجازی منتشر شده است.

برگزاری ۱۰ همایش ورزش همگانی در استان

منصور حسین نژاد سرپرست گروه توسعه ورزش همگانی گفت: در سه ماهه نخست امسال میزبانی ۴ مسابقه کشوری به استان واگذار شده ضمن اینکه در بحث ورزش های همگانی ۴ ورزشکار به تیم های ملی دعوت و ۳ نفر عضو تیم ملی شده اند.

وی افزود: همچنین در طی این مدت ۱۰ همایش ورزش همگانی در شهرهای مختلف استان برگزار شده است.

در این نشست خبری معاونین و روسا و کارشناسان اداره کل به بیان عملکرد سه ماهه ۱۴۰۱ خود به خبرنگاران پرداختند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست