اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: ۱۷ دستگاه شتابنگار نسل چهارم در شهرستان‌های این استان نصب و راه‌اندازی شد.

علی قهرمانی اظهار کرد: با این تعداد، شتابنگارهای نسل چهارم  ( هشدار سریع و پاسخ سریع) به ۳۲ دستگاه در سطح استان افزایش یافت.

او ادامه داد: تهیه، نصب و راه اندازی شتابنگار در محل های ارومیه، سیلوانا، رشکان، میرآباد، ربط، چهاربرج، باروق، شاهین دژ، لاجان، کوزه رش، سیلاب، فیرورق، ایواوغلی، یولاگلدی، شوط و آواجیق  با هدف تکمیل شبکه شتابنگاری در اولویت است.

رییس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: کل شتابنگارهای استان ۵۹ مورد بوده که ۳۲ دستگاه شتابنگار نسل چهارم  بوده و باقی نیز در دست بروزرسانی  ارتقا هستند.

قهرمانی افزود: فونداسیون شتابنگارها در شهرهای مورد نظر اجرا و از شتابنگار های نسل چهارم برخط ( هشدار سریع و پاسخ سریع) در شهرهای مذکور نصب و راه‌اندازی شد.

او ادامه داد: با توجه به لرزه‌خیزی استان و وجود گسل‌های فعال و همچنین لحاظ توپوگرافی استان و اهمیت امدادرسانی به پوقع به آسیب دیدگان در زمان وقوع زلزله تکمیل شبکه شتابنگاری لازم الاجرا بوده است.

رییس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل استان بر خط بودن را از ویژگیهای این دستگاهها با فناوری نسل چهارم به صورت دیجیتالی با حساسیت بالا عنوان کرد  و افزود: با استفاده از این دستگاه ها تبادل اطلاعات، تجزیه و تحلیل اطلاعات با حساسیت بالا و کمترین زمان انجام می شود.

او در پایان گفت: با این اطلاعات، شتاب و بزرگی زلزله را می توان تشخیص داد و همزمان این دستگاه می تواند با دستگاههای اطراف ارتباط یافته و مسیر گسل را نشان داده و به مدیر بحران کمک می کند تا مسیر تخریب زلزله را تعیین نموده و اکیپهای امدادرسان را به مسیرها روانه سازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست