اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : نماینده مردم اشنویه و نقده در مجلس شورای اسلامی گفت: برای رسیدن به توسعه یافتگی و برون رفت از محرومیت باید حمایت از مدیران کارآمد بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

عبدالکریم حسین زاده روز چهارشنبه در چهارمین جشنواره سراسری گیلاس اشنویه اظهار داشت: در چند سال گذشته به بهانه های مختلف در مقابل مدیران و کسانی که برنامه هایی برای توسعه استان دارند، سنگ اندازی هایی صورت می گیرد و همین امر باعث شده که آذربایجان غربی در زمینه توسعه در جایگاه ۲۸ کشور قرار داشته باشد.

وی اضافه کرد: برخی افراد که منفعت فردی خود را بر منفعت جمعی ترجیح می دهند، می خواهند در بین مردم و مسوولان شکاف ایجاد شود تا آنها به اهداف و برنامه های خود برسند.

وی با انتقاد از این دیدگاه که استان را به شمال و جنوب و یا ترک و کرد تقسیم بندی می کنند، اظهار داشت: این تقسیم بندی های غیراصولی، موجب می شود که روند توسعه استان کندتر شده و آذربایجان غربی همچنان استانی کم برخوردار باقی بماند.

نماینده مردم اشنویه و نقده در مجلس شورای اسلامی گفت: عواقب خشک شدن دریاچه ارومیه می تواند برای تمام نقاط پیرامون این دریاچه خطرناک باشد و این تهدید شمال و جنوب استان را نمی شناسد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز که مهمان ویژه این جشنواره بود، اظهار داشت: در حالی که در بسیاری از کشورهای جهان صنعت گردشگری به عنوان یکی از مولفه های توسعه است، این صنعت در ایران هنوز مغفول مانده است.

بهرام پارسایی افزود: شهرستان هایی مانند اشنویه و شیراز دارای پتانسیل های بسیار خوبی در زمینه گردشگری هستند و در صورتی که از این ظرفیت ها به خوبی استفاده شود می تواند باعث رونق اقتصادی یک منطقه شوند.

وی در خصوص تشکیل فراکسیون حقوق شهروندی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این فراکسیون برای نخستین بار در مجلس دهم تشکیل شد و حقوق اقوام و ادیان مختلف را مورد بررسی قرار می دهد.

به گزارش ایرنا ؛ این جشنواره به مدت سه روز با حضور علاقه مندانی از سراسر کشور در شهرستان مرزی اشنویه آغاز به کار کرد؛ در حاشیه این جشنواره ۴۰ غرفه از صنایع دستی، محصول گیلاس منطقه، محصولات باغی، زراعی، گل، شرکت های گردشگری و سیاه چادرهای عشایر نیز دایر شده است.

این جشنواره با حضور معاون وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی، معاون هماهنگی امور اقتصادی، معاون سیاسی و امنیتی و مدیرکل امور روستایی استاندار آذربایجان غربی و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی آذربایجان غربی در حال برگزاری است.

در اشنویه در مجموع ۲۹۳ هکتار سطح زیر کشت باغ های گیلاس وجود دارد که از این میزان ۱۴۸ هکتار از این میزان بارور است و به طور متوسط از هر هکتار حدود هشت تن محصول گیلاس برداشت می شود.

محصول گیلاس دارای ارقام گوناگون تکدانه سیاه و صورتی، خوشه ای، زرد دانشکده، سفید و قرمز ارومیه و ارقام محلی زودرس و سایر ارقام بوده و در این میان ارقام خوشه ای و تکدانه سیاه بیشترین میزان سطح کشت را به خود اختصاص داده است.

شفافیت رنگ و طعم و عطر مطبوع این محصول موجب شده است تا گیلاس اشنویه مشتریان زیادی در داخل و خارج کشور پیدا کند.
گیلاس از جمله درختان مناطق معتدل و سرد به شمار می رود و مقاوم به سرماست؛ درخت گیلاس در مقایسه با سایر درختان میوه های هسته دار، به سرما مقاوم است و زودتر به مرحله برداشت می رسد، عمر اقتصادی یک درخت گیلاس در نمونه های مختلف متغیر بوده اما به طور متوسط ۲۰ تا ۳۰ سال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست