اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی استان آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر نمودار کرونا در استان آسانسوری است، ما قبلا این پیک را به صورت ملایم و یا نمودار زیگزاگی داشتیم ولی اکنون با ویروس جهش یافته انگلیسی سر و کار داریم که سرعت انتشار بالایی دارد و به صورت جهشی تعداد مبتلایان افزایش می یابد.

دکتر جواد آقازاده طی یک گفت و گوی خبری بیان داشت: استان آذربایجان غربی جزو استانهایی است که دوباره قرمز شده است باتوجه به اینکه در طول سه هفته اخیر مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته و درمانگاهی افزایش یافته و سیر صعودی بیماران بستری در بیمارستان و بخش مراقبتهای ویژه و بیماران نیازمند دستگاه ونتیلاتور در حال افزایش است.

او افزود: در حال حاضر تعداد ۱۱۲۰ نفر بیمار بستری در بیمارستانها را داریم پیش بینی ما این است که تا آخر هفته به ۱۶۰۰ بیمار نیز برسد درصد استفاده از ماسک تاکنون ۵۵ درصد بوده است که باید سعی کنیم این درصد را به بیش از ۸۵ درصد در استان ارتقا دهیم و تعداد مبتلایان در استان رو به افزایش است.

رئیس قرارگاه دانشگاهی کرونای استان آذربایجان غربی اظهار داشت: در پیک سوم از نظر تعداد تخت ۲۲۰۰ تخت بستری در سطح استان برای بیماران کرونایی اماده کرده بودیم که تعداد ۱۸۵۰ بستری را در موج سوم تجربه کردیم. در پیک جدید حدود ۳ هزار تخت را در نظرگرفتیم و اعمال جراحی الکتیو را ممنوع کردیم و ۲۰ درصد تخت های بیمارستان های خصوصی را هم در نظر گرفتیم.

آقازاده بیان کرد: احتمالا در هفته آینده با توجه به سیر صعودی بیماری این تعداد تخت نیز تکمیل می شود بیمارستانهای ارتش و سپاه نیز برای بستری بیماران در نظر گرفته شده اند.

او تصریح کرد:  بحث کمبود دارو و دستگاه های اکسیژن ساز را پیش بینی کردیم مردم اگر رعایت نکنند و محدودیتها اعمال نشود ولی برای پیشگیری و جلوگیری از افزایش موارد ابتلا و مرگ ومیر باید محدودیتها را اعمال کنیم و در وضعیت قرمز باید فعالیت مشاغل گروه های ۲و۳و۴ تعطیل شود.

او با اشاره به اینکه در کشورهایی که واکسن تزریق کرده اند مجددا این بیماری شیوع پیدا کرده، گفت: واکسن درمان قطعی نیست و ما باید همچنان با رعایت پروتکل های بهداشتی،استفاده از ماسک و خود مراقبتی در پیشگیری از بیماری تلاش کنیم.

دکتر جواد آقازاده اضافه کرد: ترددها در کل استان کنترل نمی شود. اگر ما بخواهیم از انتشار ویروس جلوگیری کنیم باید از تردد خودروهای غیر بومی ممانعت به عمل آوریم. ترددهای روزانه و شبانه باید محدود شوند ما خواهشی که از مسئولین داریم آن است که محدودیتها اعمال شود و نظارت کامل صورت بگیرد. مردم هم همکاری کنند و اگر محدودیتی ایجاد شد ناراحت نشوند. مامورین اداره صمت و نیروی انتظامی به خاطر سلامتی مردم این محدودیتها را اعمال می کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی در پایان با اشاره به اینکه در استان آذربایجان غربی واکسیناسیون بر اساس پروتکل های کشوری ابلاغی از وزارت بهداشت انجام می شود، گفت: بحث واکسیناسیون بر اساس پروتکل بهداشتی و درمانی انجام می شود. اولویت واکسیناسیون به کادر درمان بیماران خاص ، سالمندان ساکن در خانه های سالمندان ، جانبازان بالای ۵۰ درصد و بالای ۵۰ سال اختصاص یافته و این اقشار واکسینه شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست