اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس بیمارستان بوکان از نخستین مورد اهدای عضو در سال‌جاری در این شهرستان خبر داد و گفت: خانواده مرحوم اشکان عباسی با رضایت دادن بر اهدای اعضای بدن وی ، به ٣ بیمار زندگی دوباره بخشیدند.

دکتر سالار زایر در این باره اظهار کرد:  مرحوم “اشکان عباسی”  بیمار ۱۷ ساله که در یک حادثه بر اثر ضربه به سر دچار ترومای گردن و مرگ مغزی شده بود، پس از پنج روز بستری در بیمارستان شهید دکتر قلی پور به بیمارستان امام خمینی(ره) ارومیه اعزام شد.

او اضافه کرد: پس از چند روز مراقبت و نگهداری از این بیمار مرگ مغزی و اطمینان پزشکان از عدم بازگشت دوباره به زندگی و با رضایت خانواده اعضای آن به بیمار نیازمند اهدا شد.

رئیس بیمارستان بوکان با اشاره به اینکه این نخستین مورد اهدای عضو در سال‌جاری در این شهرستان است، گفت: خانواده عباسی با رضایت دادن بر اهدای اعضای بدن فرزندشان به ٣ بیمار زندگی دوباره بخشیدند و ۲ کلیه و کبد او را اهداء کردند.

زایر ادامه داد: مرگ مغزی به معنی عدم بازگشت به زندگی بوده و تداوم زندگی کوتاه‌مدت بیمار نیز وابسته به دستگاه است و در صورت جدا شدن از دستگاه فوت می‌کند.

مجموعه شبکه بهداشت و درمان شهرستان بوکان ضمن تسلیت به خانواده مرحوم “اشکان عباسی” از اقدام خیرخواهانه این خانواده برای اهدای عضو تقدیر وتشکر می‌کند.

گفتنی است؛ هفتمین اهدای عضو در استان آذربایجان غربی در سال ۱۴۰۲ بنام مرحوم “اشکان عباسی” ۱۷ ساله اهل شهرستان بوکان ثبت شد.

پیش از این اعضای بدن یک کولبر سردشتی که در حین کار دچار حادثه شده بود به ٣ نفر اهدا شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست