اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : دبیر قرارگاه دانشگاهی کنترل و مدیریت کووید ١٩، گفت: ٣۵٠ هزار تا ۴٠٠ هزار نفر از گروه هدف (بالای ۱۲ سال) در استان هنوز واکسن تزریق نکرده اند که این امر نگران کننده است.

دکتر سید جلیل موسوی در یک گفت و گوی خبری، در خصوص موارد مشکوک سویه اُمیکرون در استان گفت: از ۳۵ مورد بیمار غربالگری شده در سطح استان ، دو مورد مشکوک به اُمیکرون وجود داشت که جهت بررسی بیشتر نمونه ها به تهران ارسال و در صورت تایید بعنوان سویه های قطعی اعلام خواهد شد.

او ضمن تاکید بر اینکه سویه اُمیکرون در کشور وجود دارد افزود: در هفته های آتی سویه غالب کرونا در کشور به احتمال زیاد اُمیکرون خواهد بود.

 دکتر موسوی در ادامه امر واکسیناسیون را به عنوان یک اصل مهم برای پیشگیری از ابتلا به اُمیکرون عنوان کرد و اضافه کرد: طبق آمارها ۳۵۰هزار تا ۴۰۰ هزار نفر از گروه هدف (بالای ۱۲ سال) در استان هنوز واکسن تزریق ننموده اند که این امر نگران کننده است.

او در ادامه ضمن دعوت از مردم به تزریق واکسن دوز اول، دوم و حتی سوم تصریح کرد: طبق تعریف در صورت تزریق ٣ دوز واکسن، واکسیناسیون کامل تلقی می شود.

 دکتر موسوی رعایت دستورالعملها و پروتکلهای بهداشتی را اصل مهم دیگر در پیشگیری از اُمیکرون دانست و گفت: استفاده از ماسک، فاصله  گذاری فیزیکی و اجتماعی، شستشوی مرتب دستها، تهویه مناسب مکانهای سربسته و پرهیز از برگزاری هرگونه تجمعات، مراسمها و دور همی ها از جمله مراسم شب یلدا جزو مواردی است که برای پیشگیری از ابتلا به کرونا بایستی مدنظر همشهریان قرار گیرد چرا که با دور همی های شب یلدا باعث به خطر افتادن جان عزیزانمان می شویم.

او با تاکید بر این نکته که خطر سویه اُمیکرون جدی است، افزود : ایران نودهمین کشوری است که سویه اُمیکرون در آن تایید شد، اروپا و کشورهای آمریکای شمالی قرنطینه های خیلی سختی را شروع نمودند و اگر می خواهیم به وضعیت قبلی قرنطینه ها برنگردیم باید واکسیناسیون و موارد بهداشتی را رعایت کرده و جدی بگیریم .

 دکتر موسوی در ادامه افزود : افرادی که غربالگری شده و مثبت اعلام می شوند قرنطینه باید برای آنها اجرا شود و اجرای کامل قرنطینه را سیستم بهداشت و درمان نظارت و آحاد مردم بایستی اجرا نمایند.

او هدف از اجرای قرنطینه را قطع چرخه انتقال خواند و گفت: با قطع زنجیره انتقال، سلامتی آحاد مردم بعنوان مهمترین امر حفظ می شود.

 دکتر موسوی در پایان با بیان اینکه تزریق دوز سوم واکسن کرونا برای سنین بالای ۴٠ سال انجام می شود تصریح کرد: مراکز تزریق واکسن در استان آذربایجان‌غربی آمادگی کامل برای تزریق حداکثری واکسن به مردم عزیز استان را دارند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست