اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : شهردار ارومیه گفت: اجازه نخواهم داد در گذرهای کمتر از ۱۲ متر مازاد بر طرح تفصیلی ساخت و ساز انجام شود. باید شهر را بر اساس ضابطه و نه بر اساس روابط و مطالبات شخصی بسازیم.

حسین مهدی زاده در صحن علنی شورای اسلامی شهر که با حضور انبوه سازان شهر برگزار شد با بیان اینکه یکی از معضلات در حوزه طرح های توسعه شهری به روند مطالعه طرح ها بر می گردد، بیان کرد: در طرح های توسعه شهری بصورت عامرانه و دستوری یک سری ضوابط القاء می شود بی آنکه این ضوابط مورد استقبال مردم  قرار گیرد.

او ادامه داد: مدیریت شهری دنبال آن است که حداقل در طرح های توسعه شهری، تعادل و توزان در تراکم و سرانه ها وجود داشته باشد.

شهردار ارومیه تاکید کرد: به عنوان سازنده نباید خودمان را قانع کنیم که در گذر های شش،هشت و ده متری ساختمان خارج از ضوابط بسازیم، به نفع شهر و شهروندان است که در این گذرها ضوابط طرح تفصیلی رعایت شود.

او تصریح کرد: تا زمانی که شهردار ارومیه هستم اجازه نخواهم داد در گذرها کمتر از ۱۲ متر(شش، هشت و ده متری) مازاد بر طرح تفصیلی ساخت و ساز انجام شود چرا که این مهم ظلم به شهر و حقوق شهروندی است.

شهردار ارومیه با بیان اینکه هر موضوعی باید توجیه اقتصادی داشته باشد، اظهار کرد:  برخی مواقع سود شهر در تمهیدات مدیریت بحران و پدافند غیر عامل  خلاصه می شود یعنی ساخت و ساز ها در  گذر های کمتر از ۱۲ متر و  خارج از ضوابط طرح تفصیلی؛ رعایت نکردن استاندارهای پدافند غیر عامل  و شهر را به طرف بحران سوق دادن است.

  او افزود: در گذرهای بالای ۱۲ متری امکان افزایش ضوابط اجرای طرح تفصیلی وجود دارد و می توانیم این ظرفیت ها را افزایش دهیم و در واقع قیمت زمین با میزان  تراکم قابل بارگذاری برای عرصه، باید توجیح اقتصادی داشته باشد.

حسین زاده گفت: ما دنبال آن هستیم که ضعف های طرح تفصیلی که ساخت و ساز در شهر را با رکود مواجه کرده است را مرتفع کنیم ولی انتظار  این که شهرداری در گذرهای زیر ۱۲ متر طبقات مازاد بر تراکم طرح تفصیلی را بدهد؛ تحقق نخواهد یافت اما  دنبال آن هستیم که در معابر بالای ۱۲ متر و معابر عریضی که  استعداد افزایش تراکم را دارند،طبقات مازاد را از طرق قانونی حل کنیم و در این راستا باید از ظرفیت قانونی کمیسیون ماده ۵ استفاده  شود.

او ادامه داد: با توجه به اینکه  سازمان نظام مهندسی، نقشه های  مازاد بر  طرح تفصیلی بدون مصوبه کمیسیون ماده ۵  را تایید نمی کند لاجرم باید افزایش تراکم ها از طریق مبادی قانونی انجام شود‌.

شهردار ارومیه با بیان اینکه باید شهر را بر اساس ضابطه و نه بر اساس روابط و مطالبات  شخصی بسازیم، گفت: از این تریبون اعلام می کنم  که تمام سازندگان در گذرهای مورد استعداد و بالای ۱۲ متر که درخواست افزایش تراکم دارند؛ درخواستهای خود را  در اسرع وقت جهت طرح در کمیسیون ماده ۵  ارایه کنند.

او در پایان گفت: تعادل و توازن ، سیاست کاری مدیریت شهری بوده و بر اساس آن  در جهت توسعه و عمران شهری گام بر می دارد  و بر اساس علم مدیریت  از سرمایه و توان مالی  شما سازندگان در اقتصادی شهری و مدیریت شهری استفاده خواهیم کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست