اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به همراه مجیدی دادستان عمومی و انقلاب ارومیه در صحن شورای شهر ارومیه و جلسه این شورا با دعوت قبلی رئیس شورای شهر ارومیه شرکت کرد.
ناصر عتباتی در این جلسه با اشاره به جایگاه و اهمیت بالای شورای شهر در مدیریت شهری گفت: شورای شهر وظیفه نظارتی در بسیاری از امور، از جمله حفظ حقوق بیت المال و حقوق عامه، جلوگیری از تضییع حقوق شهری شهروندان نظارت بر مدیران شهری دارد و می تواند با اعمال آن به نحو احسن در اداره امور شهر رخ نمایان سازد و نظارت مستمر شورای شهر بر مدیریت شهری برابر با آبادانی شهر است.
رئیس عدلیه استان توجه جدی به مقوله پیشگیری از وقوع جرم خصوصاً در مناطق کم برخوردار و بی بضاعت شهر و به رعایت توازن و تعادل در توزیع امکانات بطور مساوی در سطح شهر تاکید و اولویت دادن به این مناطق و کار مضاعف در آن حوزه را خواستار شد.
عتباتی ادامه داد : بافت قدیمی و کهنه شهری در برخی مناطق نیاز به بازسازی و بازنگری دارد که باید مورد توجه ویژه مسئولین شهری خصوصاً شورای شهر باشد.
مقام ارشد قضایی استان نظارت بر ساخت و سازهای غیرمجاز و جلوگیری از آن و تسهیل در صدور پروانه ساخت را هم از اعضای شورای شهر خواست و کمیسیون ماده صد را به برخورد قاطع با متخلفان دعوت و گفت : نباید این کمیسیون تبدیل به محل درآمد برای شهرداری باشد بلکه با متخلف برخورد محکم وقاطع بکند.
وی افزود : دفاع از حقوق شهروندی و مبارزه با فساد و رانت باید در اولویت کارهای نظارتی شورای شهر باشد و در این زمینه عدلیه استان تمام قد و با توان و قدرت کامل درکنار اعضای شورای شهر هست و با هرگونه بی قانونی و فسادی مبارزه می کند و با هیچ کس و در هیچ صورتی مماشات نخواهد کرد.
رئیس کل دادگستری استان در پایان خطاب به اعضای شورای شهر گفت : شما امانتدار آرای مردم هستید و زیباترین کار این است که پاسخ اعتماد مردم با کار جهادی و الهی و صادقانه به ایشان داده شود و مردم آثار و نمود فعالیتهای نمایندگان خود در شورای شهر را ملاحظه و لمس کنند.
شایان ذکر است مجیدی دادستان مرکز استان هم در این جلسه به بیان مطالبی پیرامون مدیریت شهری و نیز توجه به مناطق حاشیه نشین و کم درآمد شهری و مناطق جرم زا بیان و تاکید کرد نظارت شورای شهر می تواند آثار و برکات خوبی برای مدیریت شهری داشته باشد.
مجیدی به ساماندهی دستفروشان وسد معبر آنها هم اشاره و رفع مزاحمت آنها برای مردم را مورد تاکید قرار داد.

ایجاد شعبه ویژه در دادگستری استان برای رسیدگی به امور شهرداری

 

شعبه رسیدگی به امور شهرداری در دادگستری آذربایجان غربی ایجاد شود

 

 رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه  هم خواستار ایجاد شعبه ویژه در دادگستری استان برای رسیدگی به امور شهرداری شد.

حجت الاسلام محمد خلیل پور افزود: وضعیت مالی کنونی و از سویی بدهی‌های شهرداری در برخی حوزه‌ها نیازمند حمایت از سوی دادگستری استان برای حل مشکلات و معضلات موجود است تا گره مشکلات مدیریت شهری باز شود.

وی با انتقاد از روند مردود دانستن برخی مصوبات شورای شهر که قانون محسوب می‌شوند، ادامه داد: این مصوبات با وجود تصویب در شورا و تأیید در هیئت تطبیق و یا حل اختلاف از سوی سیستم قضائی مردود اعلام می‌شود که موجب مشکلاتی برای مدیریت شهری است.

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه تفکیک قولنامه ای زمین‌ها در ارومیه و سپس اقدام بر مبنای سند مادر از سوی برخی افراد سودجو به مشکلی برای مدیریت شهری تبدیل شده که نیازمند مساعدت دستگاه قضائی است.

خلیل پور خواستار ایجاد شعبه ویژه در دادگستری استان جهت رسیدگی به امور شهرداری شد و تصریح کرد: از سیستم قضائی خواهشمندیم تمامی شکایات پیمانکاران عمرانی به کمیسیون‌های تخصصی مربوطه ارجاع شود.

وی با اشاره به موانع ایجاد شده برای شهرداری از سوی طرح تفصیلی جدید و اینکه امسال را مقام معظم رهبری سال مانع زدایی اعلام کرده‌اند، ادامه داد: شهرداری ارومیه ماهانه ۴۷ میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌کند که بین درآمدهای فعلی با توجه به اجرای طرح تفصیلی و پرداخت حقوق پرسنل هماهنگی وجود ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: طرح تفصیلی جدید که اجرایی می‌شود موجب کاهش محسوس درآمدها شده زیرا این طرح مانع صدور پروانه برای صاحبان ملک شده و هم اکنون سرمایه گذاران در حال کوچ به سایر شهرها هستند زیرا در سایر کلانشهرها چنین مشکلی وجود ندارد.

خلیل پور با اعلام اینکه ۸۰ درصد درآمدهای شهرداری ارومیه در اثر اجرای طرح تفصیلی جدید کاهش داشته است، ادامه داد: مناطق یک و پنج جز مناطق پردرآمد برای مدیریت شهری است اما طی ماه گذشته در منطقه پنج تنها دو فقره پروانه صادر شده است.

وی به یکی از مشکلات شهر و همچنین شکایت شهروندان از این مهم اظهار کرد: سد معبر به یکی از مشکلات اساسی شهر ارومیه تبدیل شده و هم اکنون با توجه به شرایط موجود، بدون همکاری دستگاه قضائی و همراهی پلیس مدیریت سد معبر عملاً امکانپذیر نیست.

خلیل پور عنوان کرد: ساماندهی دست فروشان از سال‌های پیش در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد اما همکاری لازم از سوی خود دست فروشان انجام نمی‌پذیرد و این موجب شکست برنامه‌ها و هدف گذاری ها است.

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه افزود: هم اکنون اگر از کمربندی خاتم الانبیا و یا جاده شهرک استاد شهریار عبور کنیم خواهیم دید که عملاً تردد شهروندان با مشکلات بسیار مهمی روبرو شده است.

ضرورت اختصاص زمین مناسب برای ایجاد بازارچه‌های محلی

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه نیز در این جلسه با بیان اینکه سد معبر و مقابله با دست‌فروشی به معضلی برای شهر تبدیل شده است، افزود: بحث ساماندهی به معنا و مفهوم واقعی تا جایی که برای مدیریت شهری مقدور بود اتفاق افتاده چرا که شهرداری اقدام به ایجاد بازارچه‌های هفتگی و بازارهای روز محلات مبادرت کرده است.

حسین پناهی با اشاره به بازارچه‌های محلات گفت: اداره املاک و مستغلات چنانچه زمین‌هایی در اختیار دارد به سازمان ساماندهی مشاغل مزاحم شهری و فرآورده‌های کشاورزی بدهد تا در مدیریت موضوع رفع موانع کنیم.

وی با اشاره به کمربندی خاتم الانبیا (ص) ادامه داد: هم اکنون اگر حضور یابیم در لاین تندرو کمربندی خاتم الانبیا مشکلاتی ایجاد شده است که علاوه بر آبروریزی برای شهر با توجه به عبور مسافران، موجب به خطر افتادن ایمنی شهروندان شده است.

 

 

شایان ذکر است رئیس و اعضای شورای شهر هم فراخور جلسه به بیان مطالبی پرداخته وانتظار ات حمایتی خود را از دستگاه قضایی بیان داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست