اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مسئول نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: هلال احمر استان به دنبال احیای سریع قلعه اربابی دورباش است.

حجت الاسلام بهزاد پیروزفر در بازدید آثار تاریخی روستای دورباش تکاب گفت: ملکی که در روستا در اختیار جمعیت هلال احمر قرار دارد موقوفه است که مسائل شرعی و حقوقی خاص خود را دارد، اما در رابطه با احیای این مجموعه و حفاظت و بازسازی آن باید تلاشی صورت گیرد تا این دو بنای تاریخی مورد بازدید و استفاده قرار گیرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی گفت: با توجه به اظهار نظر مسئولان میراث فرهنگی استان، از مدیر کل حقوقی و املاک جمعیت هلال احمر کشور، مشاور و رئیس جمعیت هلال احمر کشور در حوزه موقوفات دعوت کردیم تا با حضور میدانی در روستای دورباش تکاب، از نزدیک موضوع را بررسی و مورد پیگیری قرار دهیم.

حجت الاسلام پیروز فر افزود: ضمن حضور میدانی و بازدید از تمام نقاط آثار یاد شده مشخص شد بخشی از این بنا تخریب شده و بخشی هم توسط میراث فرهنگی مرمت شده است اما بخشی از این آثار هنوز سرپاست و می‌شود مرمت و به عنوان یک نقطه گردشگری مورد استفاده واقع شود.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر نیز به دنبال آن است تا با اقدامی سریع نواقص موجود را مرتفع و بخش‌های قابل ترمیم را احیا و در اختیار مردم عزیز قرار دهد تا به عنوان میراثی ماندگار از این آثار بازدید کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی افزود: بحث هزینه‌هایی که هست و مسائل و مشکلاتی که دارد و بحث‌های حقوقی و شرعی آن را در جلسات متعدد مطرح و پیگیری کرده‌ایم لذا احیای این ملک مستلزم این است که با همکاران عزیزمان در میراث فرهنگی طی جلسات تخصصی آتی باقی مسائل را حل و فصل کنیم.

حجت الاسلام پیروز فر گفت: هزینه‌هایی که باید صورت پذیرد و نوع کار تخصصی است و در حیطه میراث فرهنگی و ما یک سازمان امداد رسانیم و وظیفه ما در حوادث است، طی جلسات تخصصی آتی مسائل بررسی و امیدوارم بزودی با احیای مجدد این مجموعه، این آثار فاخر را به عنوان قطب گردشگری برای بازدید هموطنان عزیزمان محیا سازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست