اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : همزمان با سفر رئیس قوه قضائیه زمینه آزادی ۱۲۶ زندانی از زندانهای استان فراهم شد.

ظهر امروز پنجشنبه همزمان با سفر رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان زندان‌های کشور به استان ۱۲۶ نفر از زندانیان این استان به آغوش گرم خانواده‌هایشان بازگشتند.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور در حاشیه مراسم آزادی این زندانیان گفت: تراکم جمعیت زندانیان در زندان مهاباد بیشتر از ظرفیت است و انتظار داریم برای این مساله توسط مقامات محلی چاره اندیشی شود.

محمدمهدی حاج محمدی با بیان اینکه در حاکمیت اسلامی حفظ کرامت انسان‌ها یک اصل است و زندانیان نیز دارای حقوق شهروندی و کرامت انسانی هستند، ادامه داد: اعتقاد ما این است که خدمت در زندان‌ها در نظام اسلامی یک فرصت است که می‌توان به افراد آسیب دیده جامعه کمک کرد.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور گفت: اگر ما بتوانیم با اجرای کامل برنامه‌های اصلاحی و تربیتی شرایط مناسب را برای بازگشت زندانیان به زندگی شرافتمندانه فراهم نمائیم یقیناً زندانیان نیز در این مسیر تلاش متقابلی انجام خواهند داد.

حاج محمدی افزود: با توجه به توسعه برنامه‌های فرهنگی در زندان‌ها، مددجویانی که حضور فعال در این برنامه‌ها داشته باشند از امتیازات قانونی برخوردار خواهند شد.

رئیس سازمان زندان‌های کشور گفت: ضد انقلاب در مسیر جوان‌ها دام گستری کرده و جوانانی که در این دام می‌افتند در نهایت تحویل زندان می‌شوند و موفقیت ما این است که به واسطه رفتار و برنامه ریزی دقیق به آنان ثابت کنیم که فریب خورده‌اید و دانه‌هایی که دشمن در دام گذاشته مسموم است.

وی ادامه داد: البته عکس این حالت نیز وجود دارد که می‌تواند برای جامعه زیانبار باشد و آن زمانی است که به دلیل کم کاری و غفلت ما دشمن در عملیات خود موفق باشد و از جوانان ما یارگیری کند.

رئیس سازمان زندان‌های کشور بیان داشت: تمرکز رسانه‌ای دشمن بر روی موضوعات زندان و زندانیان است تا با هر روش ممکن، با دروغ گویی و سیاه نمایی به افکار عمومی بقبولانند که یکی از مصادیق ظلم و نادیده گرفتن حقوق افراد همین زندان‌ها است.

حاج محمدی گفت: در نظام زندانبانی اسلامی زندان دارو و مجرم تحت درمان است و هر وقت درمان بشود مرجع قضائی می‌تواند باقی از مانده حبس او را با استفاده از ظرفیت‌های قانونی بگذرد.

عضو شورای عالی قوه قضائیه گفت: ۵۴ درصد محکومان واجد شرایط استان شاغل هستند که ماهانه حدود ۱۹ میلیارد ریال دستمزد می‌گیرند که این یک گام بزرگ برای کمک به زندانی و معیشت خانواده زندانی است.

رئیس سازمان زندان‌ها در بخش پایانی سخنان خود گفت: در خصوص حمایت از خانواده زندانیان اقدامات خوبی شروع شده و بزودی خانواده‌های تحت پوشش انجمن‌های حمایت به دوبرابر افزایش می‌یابد.

خدرلو، فرماندار شهرستان مهاباد هم انتقال زندان مهاباد به خارج از شهر و توجه ویژه به راه باز برای زندانیان را از مطالبات کلیدی عنوان کرد و افزود: همزمان با سفر رئیس سازمان زندان‌های کشور به مهاباد زمینه آزادی ۱۰ زندانی مهابادی فراهم شد که بدون شک زندگی دوباره ای برای زندانی و خانواده‌هایشان خواهد بود.

همچنین در حاشیه این مراسم و به مناسبت روز احسان و نیکوکاری تعدادی جهیزیه به خانواده زندانیان نیازمند اعطا شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست