اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر تجاری سازی محصول سیب آذربایجان غربی در سطح ملی و بین المللی گفت: در حالی که ۳۳ درصد تولید سیب کشور متعلق به این استان است ولی هیچ جا صحبتی از آن نمی شود و در نبود زنجیره تولید ماحصل زحمات باغداران به جیب دلالان و واسطه ها می رود.

محمدصادق معتمدیان در دیدار با اقشار مختلف مردم  شهرستان اشنویه اظهار کرد: آذربایجان غربی، ظرفیت های زیادی دارد که این ظرفیت ها متاسفانه مغفول مانده و متأسفانه به نداشته ها بیشتر توجه شده است.

او افزود: گردشگری ظرفیتی کم نظیر در آذربایجان‌غربی است که با حمایت و سرمایه گذاری لازم می‌تواند به یکی از عوامل توسعه و افزایش درآمدهای ماندگار و مستمر این استان و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان تبدیل شود، ولی مغفول مانده است.

استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: این استان با داشتن بیش از هزار و ۷۰۰ اثر ملی و آثار جهانی و جاذبه های طبیعی متنوع در شهرهای مختلف از پتانسیل های بسیار مناسبی برخوردار است که این ظرفیت ها که یک نوع ثروت محسوب می شود.

او با اشاره به مزیت همجواری با چند کشور خارجی در این استان افزود: می توان با برنامه ریزی لازم کم هزینه ترین سفرها را برای گردشگران کشورهای همسایه فراهم ساخت که در این راستا راه اندازی خط پرواز ارومیه – اربیل می تواند در جذب گردشگران به استان موثر باشد.

استاندار آذربایجان غربی یکی از معضلات بزرگ استان در بخش کشاورزی را خام فروشی محصولات باغی دانست و گفت: متاسفانه به دلیل نبود زنجیره تولید در این حوزه ماحصل زحمات باغداران به جیب دلالان و واسطه ها می رود.

او با بیان اینکه فروش محصول به دغدغه مهم باغداران استان تبدیل شده است، افزود: باید اهمیت فرآوری، توجه به سرمایه گذاری در بخش سورتینگ، کاهش هزینه های حمل و نقل با پیدا کردن بازارهای نزدیک به استان و ایجاد آزمایشگاه های مرجع برای تایید محصولات صادراتی در آذربایجان غربی با تولید سالانه بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن سیب مورد توجه جدی قرار بگیرد.

معتمدیان با تاکید بر تجاری سازی محصول سیب آذربایجان غربی در سطح ملی و بین المللی گفت: در حالی که ۳۳ درصد تولید سیب کشور متعلق به این استان است ولی هیچ جا صحبتی از آن نمی شود.

معتمدیان با بیان اینکه توجه به نقاط کمتر برخوردار در اولویت سیاست های دولت قرار دارد که در استان نیز دنبال می شود، افزود: فاصله نقاط برخوردار و کم برخودار، فاصله معناداری است که باید در راستای برقراری توازن در استان، کاهش پیدا کند.

استاندار با اشاره به تصویب اعتبار قابل توجه در سفر رییس جمهور محترم‌ به آذربایجان غربی اظهار کرد: این استان در بین سایر استان های کشور بیشترین مصوبه را داشته است که در طی ۲ سال آینده به تدریج در استان در زمینه های مختلف عمرانی و به ویژه برای راه اندازی واحدهای نیمه فعال و راکد تزریق و اجرایی خواهد شد.  

او با بیان اینکه زمینه جذب حداکثری اعتبارات ملی باید مورد توجه جدی قرار گیرد گفت: ۸۰ درصد اعتبارات اختصاص یافته به استان ها را اعتبارات ملی تشکیل می دهد که یکی از مطالبه های مهم ما از مدیران استانی جذب این اعتبارات است.

معتمدیان در ادامه افزود: استان ما از استان هایی است که از ظرفیت های بسیار خوبی با داشتن مرزهای طولانی برخوردار است که تلاش شده برای استفاده از این مزیت بزرگ دیپلماسی منطقه ای را در استان دنبال کنیم که در نخستین گام با اقلیم کردستان عراق توافق نامه ای به امضا رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست