اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : نماینده پیرانشهر و سردشت از واردات ۱۸۲ قلم کالای اساسی از طرق بازارچه مرزی پیرانشهر با استفاده از کارت های الکترونیک مرزنشینی خبر داد.

دکتر رسول خضری در این خصوص به خبرنگار کردپرس گفت : در جلسه ای که با حضور “برکابیان” ناظر گمرکات استان، “فرود عسکری” رئیس گمرکات کشور و “خسروتاج” معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و “احمد بایزیدی” یکی از تجار پیرانشهری به منظور بررسی وضعیت وارادت کالاهای اساسی از بازارچه تمرچین پیرانشهر برگزار شد، نحوه واردات کالاهای اساسی از طریق کارت های الکترونیک مرزنشینی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 وی ادامه داد: با رایزنی های صورت گرفته و مساعدت های لازم از طرف مسئولان حاضر در جلسه قرار براین شد تا نسبت به آزاد سازی واردات ۱۸۲ قلم کالاس اساسی برای بازارچه مرزی پیرانشهر با بهره گیری از کارت های الکترونیک مرزنشینی اقدام شود.

خضری با اشاره به نقش مرز تمرچین پیرانشهر در توسعه رونق اقتتصادی استان و کشور، یادآور شد، این تصمیم در صورت عملیاتی شدن، ضمن کمک به رونق بخشیدن به بازارچه پیرانشهر موجب افزایش فعالیت با کارت های الکترونیک مرزشنینی می شود که متاسفانه مدتی است به دلیل اعلام ممنوعیت کالاها دچار رکود شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ضمن تأکید بر وارد کردن تمامی کالاهای انبار شده در طرف عراق، تصریح کرد: برای کالاهایی که هم اکنون در انبارهای طرف عراق وجود دارند تصمیم گرفته شد که به زودی مجوز خروج این کالاها از انبار صادر شود و و با این کار مشکل تعدادی از تجار و بازاریان پیرانشهری رفع شود.

نماینده مردم پرانشهر و سردشت اضافه کرد: در صورت توجه ویژه دولت به شهرهای مرزی، می توان به کمک ظرفیت شهرهای مرزی تحریم ها را دور زد که این موضوع نیاز به تغییر نگرش دولت به شهرهای مرزی دارد.

کارت های الکترونیک مرزنشینان که برای ساکنان مناطق مرزی صادر شده است برای افرادی که تا شعاع ۲۰ کیلومتری از نقطه صفر مرزی فاصله دارند شامل امتیازاتی از جمله مجوز واردات کالاهای اساسی بود که متأسفانه چند ماهیست بعلت جلوگیری از واردات برخی از کالاها ادامه روند فعالیت مرزنشینان با این کارتهای الکترونیکی با مشکات جدی مواجه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست