اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : دادستان مرکز استان آذربایجان غربی گفت: سازمان اموال تملیکی و ستاد اجرایی امام خمینی (ره) از محل فروش احشام قاچاق حدود ۹۱ میلیارد تومان درآمد حاصل کرده که به حساب دولت واریز شده است.

 مصطفی حبیبی در جلسه کارگروه نظارت بر اجرای پرونده های قاچاق کالا و ارز که به صورت ویدیو کنفرانس با حضور معاون قضایی دادستان کل کشور برگزار شد، اظهار داشت: دستگاه قضایی استان در کنار دستگاههای انتظامی و امنیتی و تعزیرات حکومتی عزم خود را جزم کرده است تا ریشه قاچاق در استان را بخشکاند و در این راه از هیچ تلاش وکوششی دریغ نخواهد کرد.

او ادامه داد: قاچاق کالا نه تنها جرم هست بلکه اقتصاد کشور را فلج می کند و تولید داخل را به تعطیلی می کشاند و آثار شوم و جبران ناپذیری در اجتماع به جا می گذارد در واقع مبارزه با پدیده قاچاق کالا نوعی حمایت از تولید داخل ورونق آن می باشد.

حبیبی بیان کرد: با توجه به اینکه استان آذربایجان غربی با سه کشور عراق، آذربایجان و ترکیه هم مرز بوده پرونده های مهمی در مورد قاچاق در این استان مطرح است که مهمترین کشفیات مربوط به قاچاق احشام بوده که در هشت ماهه سال ۹۹ حدود ۶۰ هزار راس احشام کشف و ضبط شده است و سازمان اموال تملیکی و ستاد اجرایی امام خمینی (ره) از محل فروش این اموال حدود ۹۱ میلیارد تومان درآمد حاصل نموده اند که به حساب دولت واریز شده است.

او اضافه کرد: بعد از قاچاق احشام، قاچاق مشروبات الکلی و سلاح و مهمات از دیگر اقلام قاچاق کشف شده در استان هستند که در مدت هشت ماهه سال جاری بیش از ۵۰ هزار بطری مشروبات الکلی، ۲۴۳۹ قبضه سلاح جنگی و شکاری کشف شده است.

به گزارش روابط عمومی دادگستری آذربایجان غربی ، دادستان ارومیه گفت: در این مدت ۹۵ نفر از مجرمین دستگیر و بازداشت شده اند که برای برخی از آنها محکومیت هایی از ۵ سال تا ۱۸سال حبس صادر شده است. همچنین در ۳۵ فقره پرونده تشکیل شده، محکومین به ۳۷ میلیارد و هشتصد و هشتاد میلیون تومان جریمه محکوم گردیده اند که مبلغ ۶ میلیارد تومان آن وصول شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست