اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مهاباد با اشاره به قبول کمی ها و کاستی های رسانه ای در برگزاری مراسم تجلیل از ورزشکاران مهاباد گفت: این مراسم باید با پوشش رسانه ایی کامل و با حضور همه خبرنگاران انجام می گرفت. لذا سعی خواهیم کرد این قبیل مسائل را از طریق ارتباط مستمر با رسانه ها برطرف کنیم.به گزارش کردپرس، به دنبال حواشی صورت گرفته در مراسم تجلیل از قهرمان ملی و نخبگان ورزشی در مهاباد، اداره ورزش و جوانان شهرستان این با حضور خبرنگاران یک نشست خبری ترتیب داد.

در این نشست قرنی مصطفی پور اظهار کرد: مراسم تجلیل از ورزشکاران تنها به ورزشکاران ملی پوش و نخبه ورزشی در شهرستان اختصاص داشت، لذا از تمامی هیئت های ورزشی سطح شهرستان درخواست شد تا ورزشکاران خود را که با شرایط مذکور مطابقت دارند، جهت تقدیر در مراسم معرفی کنند.

او افزود: علاوه بر برگزیدگان ملی پوش و ورزشکاران حاضر در لیگ برتر سال ۱۴۰۰ از ورزشکارانی که برای اولین بار موفق به کسب مدال طلا در یکی از رشته های ورزشی در مهاباد شده بود نیز تقدیر شد و در نهایت مراسم تجلیل با معرفی ۵۰ ورزشکار برتر و ١٠ مدیر هیات به کار خود خاتمه داد.

مصطفی پور با اشاره به اینکه این مراسم کم و کاستی هایی داشت و ممکن است تعدادی از ورزشکاران هم از قلم افتاده باشند، تاکید کرد: البته از تمامی ورزشکاران ملی پوش تقدیر شده اما ممکن است در بخش نخبگان ورزشی و ورزشکاران برتر شهرستان کسانی سهوا فراموش شده و یا از سوی هیات های ورزشی مربوطه اسامی آنها به دست ما نرسیده باشد.

او در ادامه داد: قطعا اداره ورزش و جوانان مایل است از همه ورزشکاران تقدیر کند اما این مراسم با توجه به شرایط اعلام شده برگزار شد، تا رقابتی سالم در فضای ورزشی شهرستان و در بین ورزشکاران ایجاد بگیرد.

رییس اداره ورزش و جوانان مهاباد با بیان اینکه صرف هزینه های گزاف در این مراسم صحت ندارد، تاکید کرد: هیچ گونه مساعدتی برای این مراسم تجلیل از ارگان های دولتی اخذ نشده است، هزینه کرایه تالار و پذیرایی نیز رایگان بوده و تندیس ها و هدایای اهدایی نیز توسط اداره ورزش و جوانان به ورزشکاران در مراسم اهدا شده است.

او با اشاره به تقدیر از برخی روسای ادارات نیز گفت: اداراتی که همیار و همکاری ورزشکاران و برگزاری مسابقات ورزشی در سطح مهاباد بود نیز در این مراسم تقدیر شده است.

مصطفی پور ادامه داد: البته داوران و مربیان ورزشی شایسته تقدیر در مهاباد نیز حضور دارند، اما این مراسم تنها به تقدیر از ورزشکاران ملی پوش اختصاص داشت.

او با اشاره به انتقاد دبیر هیئت دوچرخه‌سواری در خبرگزاری کُردپرس گفت: علیرغم اطلاعیه صادر شده به تمامی هیئت‌های ورزشی اما هیئت دوچرخه سواری مهاباد ورزشکاری را جهت تقدیر در مراسم معرفی نکرده است. از سویی دیگر طبق گفته های خود ایشان ورزشکاران این هیات مقام برتر استانی داشته و در سطح ملی رتبه کسب نکرده بودند اما این هیات می‌توانست نفرات شایسته تقدیر خود را حتی اگر ملی‌پوش هم نبودند با ذکر مستندات و دلایل به عنوان ورزشکار شایسته تقدیر معرفی می‌کرد تا در مراسم معرفی و تقدیر شوند. اما در طول سال از دوچرخه سوار دارنده مدال طلای استانی “سینا کریم زاده” تقدیر شده بود.

مصطفی پور گفت: قبول دارم که باید مراسم تجلیل از ورزشکاران با پوشش رسانه ایی کامل تر و با حضور همه خبرنگاران انجام می گرفت. لذا سعی خواهیم کرد این قبیل مسائل را از طریق ارتباط مستمر با رسانه ها برطرف کنیم.

 او تاکید کرد: اداره ورزش و جوانان و هیئت های ورزشی کاملاً مستقل هستند و هیچ کدام از مسئولان شهرستان به ویژه نماینده محترم اعمال نظری در انتخاب روسای هیئت‌ها ندارند و آنها به صورت کاملا مستقل اداره می شوند.

مصطفی پور در ادامه از آخرین وضعیت تیم والیبال فرمانداری مهاباد نیز گفت: باشگاه های خصوصی به دلیل عدم تعریف بودجه و اعتبارات اغلب با مشکلات مالی روبه رو هستند وتیم والیبال فرمانداری مهاباد هم به دلیل عدم حمایت فرماندار وقت و عدم مالکیت امتیاز آن برای شهرستان مهاباد از گردونه خارج شد.

گفتنی است؛ مراسم تجلیل از ورزشکاران ملی پوش و نخبگان ورزشی مهاباد با حواشی فراوانی همراه بود. پس از آن اداره ورزش و جوانان برای پاسخگویی به انتقادات نشست خبری ترتیب داد. در این جلسه خبرنگاران از پوشش رسانه ایی ناقص این مراسم و عدم شفافیت در عنوان (ورزشکاران ملی پوش و نخبگان ورزشی مهاباد) انتقاده کرده و گفتند؛ “نخبگان ورزشی” می تواند شامل حال تعداد زیادی از از ورزشکاران شود و همین مسئله می تواند سرآغاز انتقادات شکل گرفته باشد. رییس اداره ورزش و جوانان هم این انتقاد را پذیرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست