اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در خصوص انتشار خبری مبنی بر انتقال گوزن زرد از پارک ملی ارومیه به کرمان گفت: وضعیت و شرایط مطلوبی برای زیست و زادآوری این گونه در مجتمع رشکان پارک ملی دریاچه ارومیه و جزیره اشک حاکم است و انتقال این گونه به پارک ملی کرمان صحت ندارد.

سعید شهند با اشاره به تولد سومین گوساله گوزن زرد ایرانی در سایت تکثیر و پرورش مجتمع رشکان پارک ملی دریاچه ارومیه، گفت: در راستای اجرای برنامه عمل ملی حفاظت از این گونه در معرض خطر انقراض، سال گذشته ۶ راس گوزن زرد ایرانی از دشت ناز “ساری” به پارک ملی دریاچه ارومیه و مرکز تکثیر و احیاء این گونه در رشکان با ترکیب جنسی ۴ ماده و ۲ نر منتقل شده است که با تولد ۳ راس گوزن زرد ایرانی از ابتدای سال جاری تاکنون، تعداد این گونه ارزشمند حیات وحش در این سایت به ۹ راس افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: دامپزشکان و کارشناسان حیات وحش اداره کل و پارک ملی دریاچه ارومیه به صورت شبانه روزی وضعیت این گونه در معرض خطرانقراض، به خصوص گوساله های تازه متولد شده را مورد پایش و کنترل قرار می دهندو هیچ نگرانی و مشکلی در خصوص این گونه در پارک ملی وجود ندارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی در خصوص تعداد گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه و سایت رشکان نیز اظهار کرد: در حال حاضر ۲۵ تا ۳۰ راس گوزن در جزیره اشک پارک ملی و ۱۱ راس نیز در مرکز احیا و تکثیر «رشکان» زیست می کنند.

شهند ادامه داد: روند اجرای برنامه های حفاظت از گوزن زرد ایرانی در استان مطلوب است و امید داریم با ادامه روند، شاهد افزایش گوزن در پارک ملی و افزایش شاخص تولید مثل این گونه در خطر انقراض باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست