اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۰درصد سیب تولیدی استان از سال گذشته در سردخانه ها باقی مانده است.

جلال محمود زاده فزود: ۱۰درصد از سیب تولیدی سال گذشته استان در سردخانه ها باقی مانده و صادرات سیب استان همچنان ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته یک میلیون و ۲۰۰تن سیب دراستان برداشت شد، تصریح کرد: با وجود صادرات و مصرف داخلی نزدیک به ۱۵۰ هزارتن سیب در سردخانه های استان مانده که نسبت به شهرهای مختلف فرق می کند.
محمود زاده با تاکید به اینکه یکی از دلایلی که سیب تولیدی سال گذشته استان تاکنون در سردخانه ها مانده به ممانعت صادرات توسط سازمان صنعت معدن و تجارت برمی گردد، اظهار کرد: باتوجه به اینکه وظیفه بازاریابی رامجلس به جهاد کشاورزی داده بود در جلسه سران ۳قوه این وظیفه را به وزارت صنعت معدن و تجارت داد و این وزارت با بهانه تنظیم بازارجلو صادرات سیب را گرفت که این دوگانگی تصمیم گیری در واردات و صادرات سیب باعث شد ۲۵روز صادرات سیب متوقف شود.
نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی یاد آور شد: با پیگیری ها حکم وزارت صنعت معدن و تجارت کنسل و صادرات سیب بعد از ۲۵ روز برقرار شد.
محمود زاده با تاکید به اینکه در سال گذشته ابلاغ قانون واردات موز و انبه به جای صادرات سیب موجب رونق صادرات شد، خاطر نشان کرد: از اقدامات مجلس درجهت حمایت از صادرات سیب ، پرداخت مشوق های صادراتی برای صادرکنندگان سیب است.
وی اظهارکرد: دولت از سال ۹۶ تاکنون مشوق های صادراتی را پرداخت نکرده بود که با پیگیری های انجام شده دولت، ۷۹میلیارد تومان از این مشوق های صادراتی صادر کنندگان سیب که ۹۰درصد از معوقه ها بود، پرداخت کرد.
به گزارش ایسنا ؛ محمود زاده ادامه داد:  متاسفانه برخی از صاحبان سیب استان نیز به امید گرانی سیب از صادرات و فروش سیب امتناع کردند و اکنون با کاهش قیمت سیب متضرر شده اند ‌.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست