اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی از وضعیت مطلوب و رضایت بخش کرونا در کشور و استان خبرداد.

دکتر سید جلیل موسوی بااشاره به وضعیت شیوع کرونا در استان با تاکید براینکه هنوز کرونا تمام نشده است ، کرونا تمام نشده بلکه مدیریت و کنترل شده است و فعلا در کشورهای شرق اسیا روزانه در حال افزایش است، افزود: تا زمانی که میزان انتقال و بروز بیماری کرونا در یک جامعه و در یک بازه زمانی به صفر نرسد کرونا تمام شده نیست.کرونا موجودی کاملا هوشمند است که تاکنون ۲۸ ماه و ۶ موج کرونا را پشت سر گذاشته ایم.

وی ادامه داد: در این مدت ۹۸ هزار و ۴۷ نفر بیمار کرونایی بستری شده اند  که از این تعداد ۵۲ هزار و ۹۵۱ نفر با تشخیص قطعی و ۴۵ هزار و ۹۶ نفر با تشخیص بالینی بستری بودند به عبارتی حدودا ۳ درصد مردم استان در ۲۸ ماه با تشخیص کرونا بستری شدند.

این متخصص بیماریهای عفونی با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۲۴۳ نفر فوتی کرونایی در استان داشتیم که از این تعداد ۷۵۸۱ نفر با pcr مثبت و ۳۶۶۲ نفر با pcr منفی بودند، گفت:در خردادماه سال جاری ۳۹ نفر فوتی کرونایی داشتیم که ۳ نفر با pcr مثبت و مابقی منفی بودند.

وی با اشاره به اینکه میانگین بستری روزانه استان در ۷ روز گذشته ۷ نفر بوده است، افزود: در کل ۴۴ نفر در استان بستری کرونایی داریم که ۱۹ نفر در ICU  و ۶ نفر متصل به دستگاه تنفس مصنوعی است.

دکتر موسوی خاطر نشان کرد: از بین گروه سنی کودکان نیز ۷ نفر که ۵ نفر درارومیه و ۲ نفر در خوی بستری بودند.

دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در استان یادآور شد: تا امروز ۲ میلیون و ۶۶۱ هزار و ۴۴۰ دوز اول، ۲ میلیون  ۳۷۹ هزار و ۹۵۴ دوز دوم، یک میلیون و ۷۳ هزار و ۳۶۰ دوز سوم و ۳۱۶۶ دوز چهارم را تزریق کرده اند.

وی با بیان اینکه از ۳ میلیون و ۱۶۳ هزار و ۲۶۴ نفر جمعیت هدف بالای ۵ سال استان ،۱۶ درصد  یعنی۵۰۰ هزار نفر از این گروه اصلا واکسن نزده اند، تصریح کرد: از جمعیت ۴۲۵ هزار و ۲۳۴ نفر ۵ تا ۱۱ سال نیز ۸۳.۳ درصد دوز دوم را نزده اند.

این متخصص بیماریهای عفونی بیان کرد: شهرهای پیرانشهر، چالدران، چایپاره، سردشت و خوی نسبت به بقیه شهرستانها در واکسیناسیون عقب هستند.

دکتر موسوی با اشاره به رنگبندی کرونایی استان نیز گفت: شهرهای پلدشت، چایپاره و چالدران در وضعیت زرد و باقی شهرها آبی هستند.

این متخصص با اشاره به اینکه اگر چه توصیه عام که همه افراد و همه جا ماسک استفاده شود، مثل گذشته وجود ندارد اما استفاده داوطلبانه از ماسک در اماکن عمومی و فضاهای بسته باید ادامه یابد، خاطر نشان کرد: سرماخوردگی، آنفلوآنزا، کرونا، آبله میمونی، آبله مرغان و…از بیماریهای تنفسی شایعی هستند که ماسک در پیشگیری از این موارد نقش مهمی دارد.

وی در ادامه تاکید کرد: همیت و جدیت در واکسیناسیون و تکمیل آن خصوصا در گروههای پرخطر، زدن ماسک در اماکن عمومی و فضاهای شلوغ و بسته، رعایت تهویه مناسب هوا در اماکن و فضاهای بسته و رعایت فاصله فیزیکی اجتماعی تا حد امکان همچنان توصیه می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست